Výrobce letadel by podle zdroje Reuters do projektu mohl vložit až 32 milionů dolarů (684 milionů Kč). Piloti budou nasazováni na období 35 dní. Každý z nich musí mít licenci na stroje 737 MAX a další letouny Boeingu, musí vykázat nejméně 1000 hodin instruktorských zkušeností a naopak nesmí mít za sebou žádnou nehodu ani porušení pravidel.
"Pokračujeme v úzké spolupráci se světovými regulačními orgány a se zákazníky, abychom bezpečně vrátili stroje 737-8 a 737-9 do celosvětového provozu," řekla mluvčí společnosti Boeing.
Jak Boeing, tak americký Federální úřad pro letectví (FAA) uvedly, že letadlo je po vylepšení softwaru v kokpitu a po výcviku pilotů jedním z nejbezpečnějších na světě. Podle bezpečnostních expertů je však rozhodnutí Boeingu najímat napřímo piloty nezvyklé a naznačuje jeho velký zájem na tom, aby se celý proces urychlil.
Boeing byl nucen přerušit provoz svých nejprodávanějších letadel 737 MAX loni v březnu po nehodách v Indonésii a v Etiopii, které si dohromady vyžádaly 346 mrtvých. Jako problém se ukázal software řízení letu, který musel výrobce upravit. Odstavení těchto strojů bylo nejdelší takovou pauzou v dějinách komerčního letectví a náklady s tím spojené Boeing přišly asi na 20 miliard dolarů (asi 427 miliard Kč).