Bratislava - Společnost RegioJet přepravila na Slovensku za první tři týdny více než 100 tisíc cestujících. Na trase mezi Bratislavou, Dunajskou Stredou a Komárnem se tak žlutými vlaky svezlo dvakrát tolik pasažérů, než tu doposud jezdívalo se státní firmou Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK).
Skupina, která patří podnikateli Radimu Jančurovi, o tom v pátek informovala v tiskové zprávě.
Podle Marka Bičana, který je projektovým manažerem RegioJetu na Slovensku, přilákaly cestující hlavně nízké ceny, moderní vozidla nebo atraktivní jízdní řád.
Přepravci zatím spolupracují
Zda se na Slovensku bude ucházet také o další trasy, RegioJet ještě neuvedl. V současné době se ale ve stanicích Dunajská Streda a Kvetoslavov chystá otevřít vlastní parkovací plochy P+R. Zde budou moct zákazníci zdarma odstavit vůz, pokud se prokáží jízdenkou společnosti.
"Tyto služby jsou běžné například v západní Evropě nebo v sousedním Rakousku. Dojet vlastním autem k nejbližší stanici a následně pokračovat vlakem je v těchto zemích velmi populární," uvádí skupina ve své zprávě.
Konkurenční ZSSK mezi Bratislavou a Komárnem nadále jezdí. Počet spojů, které na trati nabízí, je přibližně stejný jako u RegioJetu. Základní lístek vyjde dráž, spoj je ale rychlejší. Zatímco RegioJet zvládne přejet z jednoho města za dvě hodiny, státnímu přepravci to trvá v průměru hodinu a půl.
Pouze do Dunajské Stredy nejezdí ZSSD vůbec, na svých stránkách ovšem nabízí spoje, které provozuje RegioJet.
Měsíc po vstupu na Slovensko to vůbec vypadá, že mezi Jančurovou společností a místním státním přepravcem nepanují přestřelky, jako se děje v Česku.
"Vítáme jej jako konkurenci, ale také jako budoucího partnera," řekl na konci ledna o RegioJetu generální ředitel ZSSD Pavel Kravec. Jeho podnik měl přitom, podobně jako u nás České dráhy, donedávna na slovenských kolejích monopol.
V Česku jezdí žluté vlaky mezi Prahou a Ostravou:
Podívejte se, jaké novinky letos slibují železniční dopravci: