Je to první krok velkolepé přeměny sítě Benzina na dvě značky, které by měly sloužit různým zákazníkům.
Zatímco Benzina Plus nabídne nová paliva, lepší podejny i restaurace, klasické stanice Benzina budou určeny řidičům, kteří raději oželí tyto služby za cenu, že dostanou levnější pohonné hmoty.
Přeměna by se měla týkat více než stovky prodejních míst z celkových tří set a majitelé předpokládají, že by se náklady mohly vyšplhat až na 1,3 miliardy korun. V této částce je počítáno i s výstavbou několika nových čerpacích stanic.
Cílem změn je mimo jiné zvýšit podíl na trhu.
Návrat k zisku?
Benzina loni hospodařila se ztrátou 499 milionů korun ve srovnání se ztrátou milionu korun v roce 2004. Tržby klesly na 11,4 miliardy korun z 20,3 miliardy Kč v roce 2004.
Negativně se na výsledcích projevily rostoucí nákupní ceny pohonných hmot při pomaleji se zvyšujících prodejních cenách. Objem prodaných pohonných hmot 446,2 milionu litrů se pohyboval zhruba na úrovni roku 2004.
V pololetí firma tržby zvýšila téměř na 3,5 miliardy korun, což je o více než 25 procent vyšší hodnota ve srovnání se stejným obdobím loni. Zároveň vykázala ztrátu 255 milionů Kč. Proti pololetí 2005 ji však snížila o osm milionů korun.
Polská Benzina
Benzina je sítí čerpacích stanic, která patří do skupiny Unipetrol, která je zase součástí polské skupiny PKN Orlen.
V České republice působilo ke konci loňského roku podle údajů České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu 2212 čerpacích stanic. Zhruba čtvrtina stanic patřila zahraničním společnostem.
Jedničkou na českém trhu podle objemu prodeje je rakouská OMV, která provozuje přes 210 stanic. Podle svých údajů na trhu drží 18procentní podíl.