Pojišťovny nabízely příliš nízké ceny, musí zdražit

Veronika Skálová Veronika Skálová
18. 3. 2011 10:48
Podle analýzy pojišťovny nabízely téměř dumpingové ceny, zvýšení je připravilo o klienty
Firmy s velkými vozovými parky po zvýšení pojistného začaly hledat nové pojišťovny, tvrdí analýza.
Firmy s velkými vozovými parky po zvýšení pojistného začaly hledat nové pojišťovny, tvrdí analýza. | Foto: Reuters

Praha - Snaha o získání co největšího počtu klientů bez ohledu na jejich ziskovost, téměř dumpingové ceny pojistek se pojišťovnám vymstily. Teď se odvrací od taktiky co největšího množství klientů ke snaze o co největší ziskovost.

Ve své analýze to tvrdí společnost LeasePlan, která je jako majitel desítek tisíc automobilů jedním z největších klientů českých pojišťoven.

"V roce 2009 a 2010 nabídly pojišťovny řadě majitelů velkých vozových parků vyloženě dumpingové ceny. Na konci roku 2010 ale tyto pojišťovny zjistily, že vybrané pojistné nestačí na pokrytí všech škod, a ceny tak musely prudce zvednout," uvedl Ladislav Bastl ze společnosti LeasePlan. Klienti pak zareagovali tím, že se rozhodli změnit pojišťovnu.

Pojišťovny podle analýzy dostatečně nezareagovaly na zpomalení ekonomiky v důsledku recese a dlouho se tvářily, že se jich vlastně netýká. Namísto zaměření na "kvalitu" a ziskovost klientů šly cestou shromažďování co největšího množství kontraktů.

Tím, že většina pojistných smluv je uzavírána na jeden rok, pocítily pojišťovny dopady krize se zpožděním.

"V tuto chvíli řeší pojišťovny neutěšenou situaci na poli pojištění vozidel nástrojem, který se nabízí jako první: zvýšením sazeb pojistného. Ke svým klientům pojišťovny přicházejí jen s tabulkami plnými čísel dokazujících, že musejí zdražit. Žádné další individuální analýzy škodního průběhu, které by pomohly klientovi, už k tomu ale nenabízejí. Kromě tohoto problému by se pojišťovny měly zaměřit i na to, aby nadále nepodhodnocovaly pojistné riziko. Nakonec se to vždy obrátí proti nim," dodal Bastl.

 

Právě se děje

Další zprávy