"Ukazuje se, že Škoda Vagonka nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení," sdělil serveru mluvčí vagonky Michal Tobrman. Podle něj je Škoda připravena podepsat smlouvu a začít pracovat na výrobě vlaků. Vlaky by měly být dodány v letech 2020 až 2023. Lotyši s nimi počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava, píše web.
Původně Lotyšské dráhy vyhlásily vítězem tendru společnost Talgo. Škoda a další uchazeči se ale obrátili na lotyšský antimonopolní úřad a po jeho rozhodnutí vyhlásil dopravce vítězem Škodu. Jejími konkurenty jsou vedle Talga ještě CAF a Stadler.
Škoda Vagonka vyrábí elektrické vlaky pro příměstskou dopravu, motorové soupravy nebo osobní přípojné vozy. Společnost je přímým pokračovatelem více než 115 let dlouhé tradice výroby osobních kolejových vozidel, v roce 2001 se výroba přestěhovala ze Studénky do Ostravy a v roce 2005 firmu ovládla skupina Škoda Transportation.