Bedýnka zeleniny. I tak vypadá společenská odpovědnost

Jana Háková, Vodafone
11. 7. 2011 17:18
Zaměstnanci Vodafonu dostávají produkty českých farmářů přímo do kanceláře
Foto: Vodafone

Praha - Farmářské trhy, kde své produkty nabízejí čeští pěstitelé a potravináři, nejsou pro Čechy už ničím neznámým.

Méně rozšířený je ale systém takzvaných bedýnek, díky němuž se potraviny od českých producentů dostávají k přímo ke spotřebitelům domů nebo do práce.

Průkopníkem v této oblasti je mezi českými firmami Vodafone. 

"Společenská odpovědnost dnes neznamená jen tradiční aktivity jako jsou charitativní sbírky ve prospěch obětí katastrof či třídění odpadu. My chceme usnadnit odpovědné chování i našim zaměstnancům jako jednotlivcům. Právě takovou aktivitou jsou bedýnky, kdy zájemcům servírujeme čerstvé potraviny od českých farmářů každých čtrnáct dní přímo do kanceláře," říká senior manažer společenské odpovědnosti Vodafonu Přemysl Filip.

Možnost nechat si přivézt bedýnku se sezónní zeleninou či ovocem také dalšími produkty českého zemědělství a potravinářství jako jsou vajíčka, med, chléb či domácí uzeniny a sýry mohou ve Vodafonu využívat zaměstnanci jak v centrální kanceláři v Praze, tak v zákaznickém centru v Chrudimi.

Hlavní výhodou je pravidelná dodávka až do kanceláře, kterou oceňují zejména vytížení lidé, pro něž je návštěva farmářských trhů ve všední dny časově náročná.

Hlavní přínos? Potraviny necestují tisíce kilometrů

Na dovozu bedýnek operátor spolupracuje v Praze se sdružením Archetyp, které je pořadatelem nyní už tradičních farmářských trhů pod značkou Farmářské tržiště a které stojí za celým nápadem rozvozu českých potravin prostřednictvím systému bedýnek. V Chrudimi je dvorním dodavatelem bedýnek s českými potravinami Ekofarma Horní Ředice.

Systém bedýnek má kromě podpory tradičních českých pěstitelů také silný ekologický aspekt. Potraviny ke konzumentům necestují tisíce kilometrů kamiony a životní prostředí se nezatěžuje zbytečnými obaly.

V rámci systému koluje omezené množství ekologických dřevěných přepravek, které se vždy znovu vrací do oběhu. Stejně tak se recyklují i obaly od jogurtů či vajec, jež zákazníci vracejí zemědělcům, kteří je znovu plní a opět expedují zákazníkům.

Tento materiál vznikl v rámci společného projektu Aktuálně.cz a CSR fórum - webového magazínu Byznys a společnost.

Sekce chce informovat o světě firem, neziskových organizací, trendech v CSR a společenské odpovědnosti vůbec.

 

Právě se děje

Další zprávy