Osm věcí, které jsme odhalili při testování Škody Kodiaq

Eva Srpová Jan Markovič Eva Srpová, Jan Markovič, Ondřej Běhal
18. 11. 2016 16:17
V úterý jsme poprvé otestovali nové SUV Škoda Kodiaq, a to rovnou ve dvou verzích – s nejslabším benzinovým motorem, a naopak nejsilnějším naftovým motorem. Přinesli jsme vám podrobný online přenos, při němž jsme informovali o jízdních vlastnostech, chování motorů i prostornosti vozu. Teď si můžete přečíst souhrn toho, na co jsme při testu přišli a co byste měli o modelu Kodiaq vědět.
Otestovali jsme dvě verze Škody Kodiaq a přinášíme vám souhrn prvních dojmů.
Otestovali jsme dvě verze Škody Kodiaq a přinášíme vám souhrn prvních dojmů. | Foto: Aktuálně.cz

Náš online přenos v úterý 15. listopadu přinesl první dojmy z pozorně sledované novinky z Mladé Boleslavi. Dva redaktoři přicházeli s čerstvými postřehy přímo z testování na ostrově Mallorca.

Nyní přinášíme souhrn toho, co jsme při testu zjistili.

1. Kodiaq chce být co nejmodernější v konektivitě, má tedy rozšířené funkce aplikace Škoda Connect. Můžete tedy provádět vzdálenou správu vozu pomocí webového rozhraní. Je možné zjistit, kolik je paliva v nádrži a jaký Kodiaq hlásí dojezd. Se službou Care Connect pro chytré telefony lze zadat z tabletu do navigace auta trasu, kterou pojedete. Také je možné díky aplikaci najít auto na parkovišti a na dálku zahoukat nebo zablikat.

2. Kdo miluje vyšší posez ve voze, bude v Kodiaqu nadšený. Pro někoho to ale může mít i stinnou stránku – když si nastavíte sedák co nejníže, řidič či řidička s výškou do 175 cm nevidí na kapotu.

3. S výhledem je to však poněkud komplikovanější. Přední sloupek je poměrně masivní, a protože noha zpětného zrcátka také není nejtenčí, do předoboku je hůř vidět. V zatáčce se v tomto úhlu klidně skryje celé auto. 

Přední sloupky jsou masivní, aby vůz byl bezpečný. Jenže přes ně a zpětné zrcátko je pak hůř vidět.
Přední sloupky jsou masivní, aby vůz byl bezpečný. Jenže přes ně a zpětné zrcátko je pak hůř vidět. | Foto: Ondřej Běhal

4. Velmi dobře jezdí. Zejména pokud se rozhodnete si připlatit za položku, která vám dovoluje měnit tuhost tlumičů, a tím pádem se mění chování podvozku. Může být buď komfortní, anebo naopak sportovní. Jen pozor na to, že ve sportovním je podvozek, a tedy i tlumení nerovností daleko horší, vůz totiž pocitově ztvrdne.

5. Prostornost je v modelu Kodiaq na výbornou. Protože sedadla ve druhé řadě lze posouvat, po jejich odsunutí zcela dozadu si posádka ve druhé řadě pohodlně natáhne nohy. Pokud byste však chtěli Kodiaq využívat pro jeho sedm míst, je potřeba prostřední lavici odsunout, jinak by si posádka ve třetí řadě musela amputovat nohy.

Takto se pokusil poskládat se na zadní sedadla redaktor Ondra Běhal.
Takto se pokusil poskládat se na zadní sedadla redaktor Ondra Běhal. | Foto: Ondřej Běhal

6. Základního benzinového motoru o objemu 1,4 litru se není třeba obávat. Je tichý a systém vypínání válců není prakticky postřehnutelný. Při klidném tempu má rozumnou spotřebu, pokud však jedete jen trochu více dynamicky, spotřeba se nepříjemně zvýší. Velmi tedy záleží na jízdním stylu řidiče a na tom, zda máte v plánu jezdit s plně obsazeným vozem.

7. Nejsilnější naftový motor z nabídky, tedy 2.0 TDI/140 kW s pohonem všech kol, nepůsobí subjektivně tak atleticky, jak byste možná čekali. Je to také proto, že hmotnost vozu se v porovnání s nejslabším benzinovým motorem a s pohonem předních kol navýší o více než 200 kg. 

8. Simply Clever v praxi – Škoda je známá tím, že se snaží vymýšlet jednoduchá řešení, která zákazníci v běžném životě ocení. Kodiaq není výjimkou. Má například jako první Škodovka plastovou ochranu na hranách dveří, takže na parkovištích neotlučete sousedův vůz.

Pokud vás zajímá podrobný test včetně kompletních technických údajů, přehledu o cenách a porovnání s konkurencí, můžete si ho přečíst zde.

 

Právě se děje

Další zprávy