Počet autobazarů na českém trhu klesl v prvním pololetí zhruba o 30 na přibližně 300. Skončily většinou malé vesnické autobazary nebo autobazary v menších městech s nabídkou do 30 automobilů. Oznámila to Asociace prodejců použitých automobilů. Prodejci s nabídkou 150 a více vozů naopak hlásí nárůsty prodejů.
Podle asociace se tak potvrzuje přesun zákazníků k obchodníkům nejen s velkým výběrem vozidel, ale i dalších služeb spojených s prodejem ojetin. Asociace odhaduje, že letos skončí nejméně ještě dalších 25 menších prodejců ojetin.
"Je to zcela logické, zákazník si může vybrat z většího počtu prodávaných automobilů a vyhledává prodejce, kteří poskytují i další doplňkové služby a garance," uvedl předseda asociace Petr Přikryl.
Podle Přikryla se na českém trhu ojetin projeví v letošním roce tzv. efekt ukončených operativních leasingů. Ty se ve velkém začaly nabízet zhruba před třemi lety a na trh se tak dostaly relativně nové vozy za příznivé ceny. Na ty však malé autobazary často nedosáhnou a skupují je velké firmy s dostatečně silným finančním zázemím.
V Česku se ročně prodá nebo doveze kolem 700 000 ojetých aut. Na autobazary z tohoto počtu připadá zhruba třetina. Recenze aut, která se aktuálně prodávají jako ojetiny, si můžete přečíst zde.