Foto: Průzkum odhalil dvacet mladých ojetin, se kterými nejsou jejich majitelé spokojeni

Statistika vychází z výsledků německých STK a také průzkumu spokojenosti majitelů aut.
20. Na dvacáté příčce skončil Seat Ibiza. Hodnotitelé zmínili, že nejsou příliš spokojeni s jízdními vlastnostmi, funkcí klimatizace a výbavou. Také se jim zdá, že museli častěji navštěvovat servis, což však uvedli i majitelé příbuzného Volkswagenu Polo. Mimochodem, právě Polo a také Dacia Duster dostaly o jeden "trestný bod" víc než Ibiza a skončily by tedy v těsném závěsu na 21. a 22. místě. Časopis Auto Test zároveň připomíná, že Ibiza letos přichází v nové generaci, zatímco v průzkumu se hodnotila čtvrtá, už dosluhující generace.
19.-18. Úplně nejlépe si nevedlo ani BMW X3. Podle majitelů se objevovaly různé závady, ovládání nesplnilo jejich očekávání, nebyli spokojeni s infotainmentem a nejvíce je zklamala sedadla. Test vozu po faceliftu jsme testovali
19.-18. Shodného hodnocení s BMW X3 dosáhl také Volkswagen Golf. Ten sice letos přichází v nové generaci, v hodnocení JD Power se samozřejmě objevila předchozí generace. Majitelům se například nelíbí, že navigační systém občas nereaguje tak, jak má.
17. Majitelům Mercedesu-Benz CLA nejvíce vadí dva detaily: Prvním jsou bezrámové dveře, od bočních oken je větší hluk. Druhým je příliš hlučný a uskákaný podvozek. Řidiči také nejsou spokojeni s audiosoustavou.
Foto: iStock
Eva Srpová Eva Srpová
2. 8. 2017 6:49
V průzkumu mezi německými majiteli mladých ojetin, který pravidelně provádí americká společnost JD Power, se letos nedařilo zejména Audi a BMW. Celkem 14 000 lidí vyplňovalo podrobný dotazník spokojenosti s autem, které si pořídili, přičemž vůz byl starý jeden až tři roky. Přinášíme dvacet aut, která dopadla nejhůř, včetně podrobnějších výsledků.

Jednou z velkých agentur specializujících se na průzkum automobilového trhu je kalifornská organizace JD Power. V oblasti auto-moto se zaměřuje především na spolehlivost aut a také spokojenost jejich majitelů. 

JD Power zveřejnila letošní výsledky svého průzkumu. V něm němečtí motoristé hodnotili dlouhodobou kvalitu svých aut, která přitom nebyla starší než jeden až tři roky. Jde tedy o jedno z vodítek pro zájemce o mladou ojetinu.

Bylo zkoumáno celkem 177 problémových symptomů v celkem osmi kategoriích, které souvisely třeba s celkovou funkčností (audio, ovládací prvky, displeje, kontrolní přístroje), komfortem (topení, klimatizace, sedadla), hodnocením vnitřního prostoru nebo motoru, převodovky a podvozku.

Výsledné hodnocení představuje číslo, které udává počet závad nebo hlášených problémů na 100 vozidel. To znamená, že čím je číslo nižší, tím by měl být hodnocený automobil spolehlivější a jeho majitel spokojenější. Detailní výsledky otiskl německý automagazín Auto Test.

Už před časem jsme zveřejnili výsledky aut, která si v hodnocení vedla nejlépe. Článek je publikován zde. Vítězem mezi jednotlivými modely se stalo Hyundai i30, druhou byla Kia Sportage. Obě korejské automobilky si celkově v průzkumu vedly velmi dobře, což platilo také pro Škodu.

Statistika má ale i své limity a dá se říci, že je částečně ovlivněná samotným způsobem hodnocení. Je totiž jasné, že majitelé menších, jednodušších a levnějších aut nemají takové nároky jako ti, kteří si pořídí prémiové vozy za částky přesahující milion korun.

A to je také příčinou toho, proč ve výzkumu tradičně vyhrávají výrobci levnějších automobilů, zatímco v tomto žebříčku se naopak objevují prémiové značky či luxusní modely. Majitel například Opelu Corsa totiž od svého auta určitě očekává méně než ten, kdo si pořídil Audi A6.

Pokud vás zajímá hodnocení aut podle výsledků v nárazových testech, zde najdete podrobný přehled. 

 

Právě se děje

před 53 minutami

Soud ve Štrasburku připustil klimatickou žalobu na 33 zemí, včetně Česka

Za přípustnou označil Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku klimatickou žalobu šesti dětí a mladých lidí z Portugalska, kterou podali na 33 zemí včetně Česka. Informovala o tom agentura DPA, podle které tak padla první velká překážka ve snaze přimět evropské vlády ke zlepšení boje proti klimatickým změnám. Žalobu podala skupina, jejíž nejmladší člence je teprve osm let, v září. Žalované státy se k ní budou muset vyjádřit do konce února příštího roku.

"Cílem žaloby je získat právně závazné rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva, který bude po vládách v Evropě vyžadovat, aby podnikly potřebné naléhavé kroky a zastavily klimatickou krizi," stojí na stránkách věnovaných žalobě.

Šestice mladých lidí z portugalského hlavního města Lisabonu a z města Leiria a jeho okolí, kterým je od osmi do 21 let, podala žalobu v reakci na ničivé požáry v roce 2017, při kterých v jihoevropské zemi zemřelo přes 120 lidí. Vědci podle stěžovatelů potvrdili, že klimatické změny hrály při vzniku a šíření požárů roli.

Zdroj: ČTK
před 59 minutami

Pražští radní nesouhlasí se změnou územního plánu k nové ranveji na letišti

Pražští radní nedoporučili změnu územního plánu nutnou pro stavbu nové ranveje, kterou plánuje státem vlastněné ruzyňské letiště. Změna byla původně navržena ke schválení, radní však většinou hlasů byli pro nedoporučující stanovisko. O změnách s konečnou platností rozhodne zastupitelstvo. S výstavbou paralelní dráhy chce letiště začít zhruba za pět let.

Nová ranvej má doplnit stávající, a tím navýšit kapacitu až na 30 milionů cestujících ročně. Loni jich terminály na Ruzyni odbavily rekordních 17,8 milionu, což bylo podle zástupců letiště na hraně kapacity. Letos kvůli koronaviru provoz klesl na minimum. Podle dřívějších plánů by letiště chtělo získat stavební povolení ke stavbě v roce 2025 a stavbu dokončit o tři roky později. Náklady jsou odhadovány na zhruba devět miliard korun.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Skokani vynechají i další závody SP, řeší se návrat z Finska

Čeští skokani na lyžích neabsolvují po nedělním závodu ve finské Ruce ani Světový pohár v Nižním Tagilu v tomto týdnu. Zatímco ostatní týmy dnes odletěly speciálem do Ruska, Češi po pozitivním testu Filipa Sakaly na koronavirus zůstávají ve Finsku v karanténě a řeší se jejich přesun domů.

Sakala, který v létě nemoc covid-19 prodělal, měl pozitivní test v neděli. Ostatní závodníci Viktor Polášek, Vojtěch Štursa a Čestmír Kožíšek sice byli negativní, ale museli také do karantény.

"Jsou na hotelu, každý musel do svého pokoje a jednáme, kdy je finská hygiena pustí do Česka. Snad to vyjde. Situace se vyvíjí každou hodinu," řekl ČTK za vedení skokanského úseku lyžařského svazu Jan Baier.

Další zprávy