Foto: Průzkum odhalil dvacet mladých ojetin, se kterými nejsou jejich majitelé spokojeni

Statistika vychází z výsledků německých STK a také průzkumu spokojenosti majitelů aut.
20. Na dvacáté příčce skončil Seat Ibiza. Hodnotitelé zmínili, že nejsou příliš spokojeni s jízdními vlastnostmi, funkcí klimatizace a výbavou. Také se jim zdá, že museli častěji navštěvovat servis, což však uvedli i majitelé příbuzného Volkswagenu Polo. Mimochodem, právě Polo a také Dacia Duster dostaly o jeden "trestný bod" víc než Ibiza a skončily by tedy v těsném závěsu na 21. a 22. místě. Časopis Auto Test zároveň připomíná, že Ibiza letos přichází v nové generaci, zatímco v průzkumu se hodnotila čtvrtá, už dosluhující generace.
19.-18. Úplně nejlépe si nevedlo ani BMW X3. Podle majitelů se objevovaly různé závady, ovládání nesplnilo jejich očekávání, nebyli spokojeni s infotainmentem a nejvíce je zklamala sedadla. Test vozu po faceliftu jsme testovali
19.-18. Shodného hodnocení s BMW X3 dosáhl také Volkswagen Golf. Ten sice letos přichází v nové generaci, v hodnocení JD Power se samozřejmě objevila předchozí generace. Majitelům se například nelíbí, že navigační systém občas nereaguje tak, jak má.
17. Majitelům Mercedesu-Benz CLA nejvíce vadí dva detaily: Prvním jsou bezrámové dveře, od bočních oken je větší hluk. Druhým je příliš hlučný a uskákaný podvozek. Řidiči také nejsou spokojeni s audiosoustavou.
Foto: iStock
Eva Srpová Eva Srpová
2. 8. 2017 6:49
V průzkumu mezi německými majiteli mladých ojetin, který pravidelně provádí americká společnost JD Power, se letos nedařilo zejména Audi a BMW. Celkem 14 000 lidí vyplňovalo podrobný dotazník spokojenosti s autem, které si pořídili, přičemž vůz byl starý jeden až tři roky. Přinášíme dvacet aut, která dopadla nejhůř, včetně podrobnějších výsledků.

Jednou z velkých agentur specializujících se na průzkum automobilového trhu je kalifornská organizace JD Power. V oblasti auto-moto se zaměřuje především na spolehlivost aut a také spokojenost jejich majitelů. 

JD Power zveřejnila letošní výsledky svého průzkumu. V něm němečtí motoristé hodnotili dlouhodobou kvalitu svých aut, která přitom nebyla starší než jeden až tři roky. Jde tedy o jedno z vodítek pro zájemce o mladou ojetinu.

Bylo zkoumáno celkem 177 problémových symptomů v celkem osmi kategoriích, které souvisely třeba s celkovou funkčností (audio, ovládací prvky, displeje, kontrolní přístroje), komfortem (topení, klimatizace, sedadla), hodnocením vnitřního prostoru nebo motoru, převodovky a podvozku.

Výsledné hodnocení představuje číslo, které udává počet závad nebo hlášených problémů na 100 vozidel. To znamená, že čím je číslo nižší, tím by měl být hodnocený automobil spolehlivější a jeho majitel spokojenější. Detailní výsledky otiskl německý automagazín Auto Test.

Už před časem jsme zveřejnili výsledky aut, která si v hodnocení vedla nejlépe. Článek je publikován zde. Vítězem mezi jednotlivými modely se stalo Hyundai i30, druhou byla Kia Sportage. Obě korejské automobilky si celkově v průzkumu vedly velmi dobře, což platilo také pro Škodu.

Statistika má ale i své limity a dá se říci, že je částečně ovlivněná samotným způsobem hodnocení. Je totiž jasné, že majitelé menších, jednodušších a levnějších aut nemají takové nároky jako ti, kteří si pořídí prémiové vozy za částky přesahující milion korun.

A to je také příčinou toho, proč ve výzkumu tradičně vyhrávají výrobci levnějších automobilů, zatímco v tomto žebříčku se naopak objevují prémiové značky či luxusní modely. Majitel například Opelu Corsa totiž od svého auta určitě očekává méně než ten, kdo si pořídil Audi A6.

Pokud vás zajímá hodnocení aut podle výsledků v nárazových testech, zde najdete podrobný přehled. 

 

Právě se děje

před 2 hodinami

Sagan bude jezdit za francouzský tým

Trojnásobný mistr světa v silniční cyklistice Peter Sagan bude od příští sezony jezdit za stáj TotalEnergies, se kterou podepsal dvouletou smlouvu. O dohodě s jednatřicetiletý slovenským jezdcem informoval týmový web.

"Jsme obrovsky pyšní, že jsme Petera získali. Je bez pochyby nejpopulárnějším jezdcem na světě," uvedl manažer stáje Jean-René Bernaudeau. "Především jsem ho ale přivedli kvůli sportovním ambicím a spoléháme, že nám přinese vítězství," dodal.

Sagan do TotalEnergies zamíří po čtyřletém angažmá v německé stáji Bora-hansgrohe. Z ní spolu s ním do francouzského týmu přijdou také Polák Maciej Bodnar a Ital Daniel Oss.

Kromě světových titulů z let 2015 až 2017 Sagan získal sedmkrát zelený trikot pro nejlepšího spurtéra Tour de France. Letos bodovací soutěž ovládl poprvé i na Giru d'Italia.

Další zprávy