Vlastnosti pneumatik oscilují podle použité směsi, dezénu, šířky a profilu od ryzích tvrdých terénních „drapáků“ do hlubokého mazlavého bláta po široké válce bez jediné drážky z měkké směsi, které se doslova lepí k asfaltu.
V dnešní době poloterénních automobilů kategorie SUV, které 90 procent své „kariéry“ prožijí na asfaltových silnicích ale musejí být připraveny i na určitou terénní zátěž, je proto velkou „vědou“, najít ideální kompromis mezi přilnavostí, ekonomikou provozu, odolností vůči vodě a blátu popřípadě komfortem.
U Continentalu mají speciální pneumatiku pro každou z výše popsaných vlastností, ale majitelé automobilů chtějí co nejuniverzálnější produkt, který by všechny výše uvedené vlastnosti splňoval pokud možno na výbornou.
Řidiči SUV třeba chtějí, aby obutí jejich vozidla bylo schopné držet dvou a vícetunový kolos při ostré jízdě v zatáčkách i v rychlostech nad 200 km/h na dálnici a zároveň nabídlo přiměřený komfort při jízdě po kočičích hlavách ve městě nebo na polní cestě, která vede k víkendové haciendě.
Majitelé luxusních sedanů zase žádají maximální komfort při zachování dokonalé přilnavosti na suchém i mokrém asfaltu a optimální stabilitu při ostřejším průjezdu zatáčkou. A teď se vývojáři snažte tohle všechno skloubit do jedné jediné pneumatiky. U Continentalu je posledním vývojovým stupněm takového pláště PremiumContact 6.
Základem pro vývoj Nové pneumatiky PremiumContact 6 se staly samozřejmě jeho předchůdci ContiSportContact 5 a ContiPremiumContact 5. Cílem vývojářů z Hanoveru však bylo posunout vlastnosti těchto oceňovaných plášťů, které se v testech stále umísťují na předních příčkách, zase o kousek výše.
To představovalo opět donekonečna zkoušet nové materiály, technologie i dezény. V prvním případě je výsledkem vývoje tzv. syntetická amorfní silika, která zajistila, že pneumatika PremiumContact 6 má mimořádné brzdící schopnosti zejména na mokrých vozovkách.
Na štítku EU tak má tato pneumatika hrdé „A“ v případě brzdných schopností za deště, v případě šetření pohonnými hmotami pak „C“, což je u takto výkonné pneumatiky rovněž obdivuhodné.
Další oblastí, kde se ukázaly rezervy, byla odolnost vůči opotřebení, valivý odpor a komfort. Řešením se ukázala být polymerní směs s odolným a přitom dostatečně pružným dezénem. S pneumatikou PremiumContact 6 by tak měl řidič ujet o 15 procent kilometrů více než se stávající ContiPremiumContact 5, přitom její hlučnost je o 10 procent nižší (štítek EU udává hlučnost 72 dB).
V praktickém testu to dokázalo srovnání obou pneumatik při vyhýbacím manévru i slalomu a následná jízda po rozbitých silnicích v okolí okruhu. Jízdní komfort a hlučnost byla při testu na normálních silnicích s rozdílným povrchem srovnatelná, přestože testovací Mercedesy E220 d měly v případě novinky obuty 18palcové pneumatiky s nižším profilem, zatímco starší PremiumContact 5 byly pouze 17palcové s vyšším profilem.
Velké rozdíly mezi oběma plášti však ukázal vyhýbací manévr a zejména slalom v rychlosti 90 km/h. Na starších pláštích s vyšším profilem utíkala testovacímu BMW 640d xDrive zadní část a další změna směru ve stejné rychlosti byla již poměrně komplikovaná, zatímco nové pneumatiky reagovaly na otočení volantem zcela přirozeně a bavorák se při změně směru nijak extrémně nenahýbal.
Společně s vysokými požadavky na bezpečnost a komfort byl důraz kladen i na sportovní ovladatelnost. Pro tento účel se vývojáři nechali inspirovat bloky na běhounu ultrasportovní pneumatiky SportContact 6, kterou obouvají vysokovýkonná SUV (např. Porsche Cayenne či BMW X6M), sportovní sedany (např. BMW M5 a Mercedes E63 AMG) nebo třeba supersporty (např. Audi R8).
Výsledkem vývoje na základě již známé technologie jsou tzv. makro-bloky pneumatiky PremiumContact 6, které na sebe navzájem navazují a umožňují tak mnohem lepší záběr i přilnavost. Díky tomu je pneumatika schopná přenášet extrémní síly, které vznikají při vysokých hodnotách příčného zrychlení v rámci dynamické jízdy po závodním okruhu.
Podle výsledků měření je nová PremiumContact 6 v tomto ohledu o 3 procenta lepší než čistokrevná sportovní pneumatika SportContact 5. Potvrdil to i náš test s vozy VW Golf GTI Clubsport, Subaru WRX STi a Renault Mégane RS. Míra přilnavosti i stability těchto hot-hatchů při rychlostech nad 130 km/h i při průjezdu vlásenkami byla snad nekonečná. Ani jeden z automobilů neuhnul z vytyčeného směru a klasické pískání, které oznamuje ztrátu přilnavosti se také neozívalo.
Nová pneumatika bude v OE (Original Equipment neboli v prvovýrobě) postupně nahrazovat své předchůdce ContiPremiumContact 5 a ContiSportContact 5, pro ostatní bude k dispozici asi 70 rozměrů nové PremiumContact 6 před začátkem letní sezóny 2017 s průměrem kola od 16 do 21 palců, šířkou od 195 do 275 mm a bočním profilem od 65 do 40 procent.