Škoda chce přes vietnamskou bránu vstoupit dál, do regionu jihovýchodní Asie ASEAN. Ten vedle Vietnamu zahrnuje například země, jako jsou Kambodža, Laos, Singapur, Malajsie nebo Filipíny. Koncern Volkswagen chce na trhu dosáhnout podíl pět procent. Tuto expanzi bude mít za celou skupinu VW, konkrétně značky Volkswagen, Škoda Auto a Seat, na starosti právě škodovka. Podobnou roli v koncernu již automobilka má v Indii, strategii pro celou skupinu VW tam řídí už od roku 2019.
Škoda je v současnosti těsně před vstupem na vietnamský trh. Letos na něm zahájí prodej dovážených modelů z Česka a v roce 2024 spustí lokální montáž vozů v továrně ve spolupráci s místním partnerem TC Motor. Indie se stane exportním centrem české automobilky, do Vietnamu se budou importovat modely Kushag a Slavia, které Škody vyvinula pro tamní trh.
Také na Blízkém východě posiluje Škoda Auto své obchodní aktivity, připojila se k prodejní společnosti Audi Volkswagen Middle East a s využitím spolupráce s výrobním zázemím v Indii chce v příštích třech letech v regionu navýšit odbyt na 5000 vozů. Loni tam přitom dodala 1200 vozů.
"Převzetím strategického řízení velkoobjemových značek koncernu v regionu ASEAN výrazně rozšiřujeme globální působnost značky Škoda. Jsme přesvědčení o odbornosti týmu značky Škoda. Máme jasný plán a dlouhodobou vizi pro tento region. Naše cíle jsou ambiciózní, ale dosažitelné, hodláme pro velkoobjemové značky koncernu zajistit více než pětiprocentní podíl na trhu a pod naším strategickým řízením chceme využít potenciál těchto výrazně rostoucích trhů," uvedl předseda představenstva Škody Klaus Zellmer.
Podle člena představenstva pro prodej a marketing Martina Jahna je sdružení národů ASEAN nejrychleji rostoucím regionem na světě s předpokládaným odbytem více než 4,1 milionu vozidel v roce 2030. "Naše modelové portfolio má v tomto regionu značné možnosti, a proto zde chceme být přítomni a těžit z tohoto rozvoje. Společně s našimi silnými partnery budujeme a dále rozšiřujeme místní výrobní kapacity a prodejní síť," dodal.
Na domácí půdě se automobilka chce více zaměřit na zavádění elektrického pohonu. Loni v květnu zahájila výrobu bateriových systémů pro modely na platformě MEB a letos spustí druhou linku, která zvýší celkovou kapacitu na 1500 jednotek denně.