Určitě jste se již setkali s cyklistou, který vám za volantem připravil horké chvíle. Ať tím, že jel v noci na neosvětleném kole, nebo tím, že náhle vybočil z krajnice do středu jízdního pruhu.
Volvo nyní v Ženevě během autosalonu představilo jako první na světě systém rozpoznávání cyklistů s funkcí automatického brzdění.
Nová funkce je rozšířením stávající technologie rozpoznávání a automatického brzdění, která se nově nazývá systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění. Všechny vozy vybavené systémem rozpoznávání chodců budou zároveň schopné rozpoznávat i cyklisty.
„Vzhledem k pozici lídra v oblasti automobilové bezpečnosti jsme jako první automobilka představili všechny systémy rozpoznávání a automatického brzdění počínaje první generací systému na podporu brzdění v roce 2006 a konče systémem rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění v roce 2010," uvedl vrchní viceprezident pro marketing, prodej a služby zákazníkům ve společnosti Volvo Car Group Doug Speck.
Podle statistik je přibližně 50 procent ze všech cyklistů, kteří zemřou na evropských silnicích, usmrceno při kolizi s automobilem. A čísla to rozhodně malá nejsou. V loňském roce zemřelo jen na českých silnicích 64 cyklistů a těžce zraněno jich bylo 464, lehkých zranění bylo evidováno 3038.
Systém bude k dispozici pro většinu nabízených modelů
Cyklista v jízdním pruhu, který se náhle připlete do dráhy vozidla - to je jeden typ nehod, který systém rozpoznávání chodců a cyklistů s funkcí automatického brzdění řeší. Tento nový systém bude od poloviny května 2013 dostupný pro modely Volvo V40, S60, V60, XC60, V70, XC70 a S80. Systém reaguje v jakékoli rychlosti.
Systém se skládá z radaru, který je umístěný za mřížkou chladiče, dále pak z kamery před vnitřním zpětným zrcátkem a centrální řídicí jednotky.
Úkolem radaru je detekovat objekty před vozidlem a určovat jejich vzdálenost. Kamera určuje, o jaký typ objektů se jedná. Díky širokému zornému poli dvoumodulárního radaru lze chodce a cyklisty včas identifikovat. Kamera s vysokým rozlišením umožňuje sledování směru pohybu chodců a cyklistů. Centrální řídicí jednotka situaci před vozidlem průběžně monitoruje a vyhodnocuje.
Pro aktivaci automatického brzdění je nezbytné, aby objekt potvrdila obě zařízení - kamera i radar. Pak teprve elektronika vydá pokyn k brzdění.
Podívejte se na technologické vychytávky v nové Škodě Octavia