Bratrovražedný souboj o manažerskou garáž. Srovnali jsme omlazený Passat se Superbem

Jan Matoušek Jan Matoušek
26. 7. 2019 6:02
Ačkoliv segment střední třídy prodejně klesá, přesto se v něm za poslední měsíce objevila řada novinek. Omlazením prošli především dva největší hráči českého trhu - Škoda Superb a Volkswagen Passat. Jestli to pomůže opět oživit zájem o sedany, liftbacky či kombi této třídy, ukážou až následující měsíce. Jak si však Passat i Superb stojí cenově proti soupeřům, se můžete podívat do galerie.

U každého sedanu, případně liftbacku střední třídy uvádíme nejprve základní verzi a poté variantu, kterou obvykle volí zákazníci. To znamená verzi s naftovým motorem o výkonu kolem 140 kW a automatickou převodovkou. Typicky u Škody Superb tvoří taková varianta, ať už s pohonem předních nebo všech kol, největší množství prodejů.

Foto: Škoda Auto

Škoda Superb - od 689 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4869/1864/1469 mm
Rozvor: 2841 mm
Kufr: 625/1760 l
Benzinové motory: 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140/200 kW)
Naftové motory: 2.0 TDI (110/140 kW)

Základní verze: 1.5 TSI Ambition - 689 900 Kč

Škoda Superb, která jinak kroutí pátý rok na trhu a letos se dočkala prvního faceliftu, je největším konkurentem Passatu a také nejlevnějším sedanem nebo liftbackem střední třídy na českém trhu. Stojí pod 690 tisíc korun, v základu má pak stejně jako Passat zážehovou 1.5 TSI. Mimochodem, proti němu jde s praktičtější karoserií liftback.

Výbava Ambition obsahuje přednárazový systém s nouzovým brzděním, tempomat, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a osmi reproduktory, zadní parkovací senzory, LED mlhovky, LED světla vpředu i vzadu, automatické stěrače nebo 16palcová litá kola.

Poptávaná verze: 2.0 TDI / 140 kW - od 849 900 Kč

Nejsilnější naftový agregát nabízí škodovka u Superbu hned v kombinaci se základní výbavou Ambition. Součástí motorizace je i sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, za příplatek 65 tisíc korun je dostupný pohon všech kol. Pak už ale i standardně vybavený Superb začne mířit vstříc milionové hranici.

Mimochodem oproti Passatu chybí Superbu nejsilnější dvakrát přeplňovaný turbodiesel, plug-in hybridu se ale dočká. Verze Superb iV však zatím nemá stanovené ceny. Také výbava je odlišná - český zástupce má nižší cenu v kombinaci s menším množstvím prvků, Volkswagen má například již v základu rozsáhlejší nabídku asistenčních systémů. U Superbu lze pomocníky dostat za příplatek nebo u nejvyšší výbavy Laurin & Klement.

Jízdní dojmy hledejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy