Londýn - Až se příští sezonu budou dívat fanoušci na stadionech nebo v televizi na zápasy fotbalové Ligy mistrů, už je nebude provázet tradiční logo automobilky Ford. Vystřídá ho znak dalšího automobilového výrobce - japonského Nissanu.
Ford přitom patřil mezi hlavní sponzory už od začátku celé soutěže, tedy od sezony 1992/1993, a podle smlouvy s UEFA z roku 2011 měla spolupráce pokračovat ještě celý příští rok.
"Bylo to přínosné pro obě strany, je ale čas posunout Ford jinam," komentoval rozhodnutí prezident společnosti Ford pro Evropu Stephen Odell.
Pro Nissan je to největší sponzorská aktivita v celé historii firmy. Automobilka již s UEFA podepsala smlouvu o čtyřleté spolupráci.
Podrobnosti sice uvedeny nebyly, agentura Reuters ovšem sdělila, že Nissan bude za podporu Ligy mistrů platit ročně částku 75 milionů dolarů, tedy zhruba jeden a půl miliardy korun.
Mezi další hlavní sponzory prestižní fotbalové soutěže patří ještě Heineken, MasterCard, UniCredit, PlayStation, HTC a Gazprom.