Užitkový Golf s logem Fordu. Tourneo Connect je dvojčetem Volkswagenu Caddy

Ford Tourneo Connect v nové generace odpovídá pátému VW Caddy.
K dispozici je i dvouspojkový automat a vůbec poprvé u Fordu také pohon všech kol.
Vnější design původní Volkswagen nezapře, byť vpředu se Ford hodně snažil.
Vzadu už je ale německý spojenec jasně rozpoznatelný.
Kabina jako by Volkswagenu Caddy z oka vypadla.
Foto: Ford
Jan Matoušek Jan Matoušek
13. 10. 2021 6:03
Ford představil první plod předloni oznámené spolupráce s Volkswagenem. Ještě než dojde na elektromobil na platformě MEB i novou generaci pick-upů Ranger a Amarok, za jejichž vývoj modrý ovál zodpovídá, odhalil novou generaci osobní dodávky Tourneo Connect. A ta není ničím jiným než decentně upraveným Volkswagenem Caddy páté generace.

Spolupráce Fordu a Volkswagenu není ani historicky nic až tak neobvyklého. Mezi roky 1987 a 1995 například existoval společný podnik obou značek v Jižní Americe, který přinesl několik stejných modelů prodávaných jako Ford i VW. Z Evropy je dobré vzpomenout si třeba na projekt velkých MPV Ford Galaxy, Seat Alhambra a Volkswagen Sharan. Předloni pak oba výrobci oznámili spolupráci na poli lehkých užitkových vozů a elektromobilů, kterou stvrdili loni podpisem dohody.

A nová generace Fordu Tourneo Connect, tedy osobní verze dodávky Transit Connect, je první plodem znovu navázané spolupráce. Při pohledu na fotografie bystřejší oko jistě bez problémů odhalí, že to je vlastně jen lehce designově upravený Volkswagen Caddy. Obě auta mají stejnou platformu MQB a budou využívat stejné motory, pod kapotu Fordů se tak po čase vrací motory TDI, třebaže prodávané pod označením EcoBlue, které je modrému oválu vlastní.

Dvoulitrový turbodiesel má 75 nebo 90 kW, v prvním případě se pojí výhradně s manuálem, silnější verze má ale výběr košatější. Předokolka tak může mít manuální i dvouspojkovou automatickou převodovku, nabízet se bude poprvé i jako čtyřkolka s ručním řazením. Doplněk nabídky tvoří přeplňovaná benzinová patnáctistovka s výkonem 84 kW v kombinaci s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Ford uvádí, že očekává nejlepší spotřebu ve třídě, u naftových agregátů od 4,9 l / 100 km u verzí s manuální převodovkou.

K dispozici budou dvě délky karoserie označované jako L1 a L2, druhá s rozvorem o délce 2970 mm odpovídá VW Caddy v provedení Maxi. Kratší nabídne mezi nápravami 2755 mm. Obě verze mohou mít až sedm míst k sezení, kdy lze sedačky ve druhé a třetí řadě z vozu i zcela vyjmout. Nákladový prostor má maximálně 2,6 m3 u verze L1 a 3,1 m3 u verze L2, i v pětimístné kombinaci by ale mělo být k dispozici solidní množství místa - kolem 760 litrů u kratší a přes tisíc litrů u delší verze. Výhodou budou i posuvné dveře na obou stranách karoserie.

Interiér, konkrétně palubní deska, pak příbuznost s Volkswagenem prozrazuje úplně dokonale. Nechybí totiž wolfsburské ovládání hlasitosti nebo klimatizace pomocí dotykových ploch. Také vizuální propojení multimediálního systému s úhlopříčkou 8,25 nebo 10 palců a budíků původ prozradí docela rychle. Ford pak bude moci mít i virtuální 10,25palcové budíky například i s možností zobrazení navigace. V rámci pozměněných detailů lze jmenovat mírně upravený volant nebo jinou hlavici řadicí páky.

Vnější design Tournea Connect nezapře cizí původ, byť nově tvarovaná přední část s jinou maskou chladiče a diodovými světlomety se o to velmi dobře snaží. Zadní partie s vertikálními lampami ale zase rychle připomenou VW Caddy. Podobně jako u dalších dodávek i u novinky vsadí Ford na několik odlišných variant. Vedle klasických výbav Trend a Titanium tak nabídne i model Active s prvky kategorie SUV, respektive Sport s pruhy na kapotě.

Za zmínku stojí také paleta bezpečnostních asistentů, sahající od adaptivního tempomatu a hlídání mrtvých úhlů přes asistenta couvání s přívěsem až po částečně samočinné parkování. Celkem nabídne nový Ford Tourneo Connect devatenáct elektronických pomocníků. Některé funkce, třeba odemykání a zamykání nebo zjišťování průměrné spotřeby, pak půjde ovládat přes speciální mobilní aplikaci.

Objednávky automobilka otevře na začátku příštího roku, první auta dostanou zákazníci na jaře. Kde se bude Tourneo Connect vyrábět (o dodávce Transit Connect tisková zpráva zatím mlčí, téměř jistě ale půjde opět o dvojče užitkového VW Caddy), zatím modrý ovál neupřesnil. Nabízí se polská Poznaň, kde už z linek sjíždí i výchozí Volkswagen.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

Aktualizováno před 30 minutami

Obří slalom v Söldenu vyhrál Švýcar Odermatt, Krýzl byl osmapadesátý

Olympijskou sezonu sjezdových lyžařů zahájil nejlépe Švýcar Marco Odermatt. Bývalý juniorský mistr světa vyhrál na ledovci v Söldenu obří slalom o pouhých sedm setin před domácím Rakušanem Rolandem Leitingerem a oslavil pátý triumf ve Světovém poháru, z toho třetí v této disciplíně. Třetí byl Slovinec Žan Kranjec, český matador Kryštof Krýzl obsadil 58. místo z 71 startujících.

Třicetiletý vicemistr světa z roku 2017 Leitinger, jehož kariéru poznamenala zranění a v minulé sezoně se dostal jako osmý jedinkrát do elitní desítky, vyhrál nečekaně první kolo. Ve druhém však dosáhl až 15. času, zatímco Odermatt byl ve dvou jízdách třetí a šestý.

Francouzský mistr světa Mathieu Faivre pokazil druhé kolo a propadl se z druhé příčky na konečnou jedenáctou. Další Francouz a obhájce velkého křišťálového glóbu Alexis Pinturault byl pátý. Závod v ideálních slunečných podmínkách sledovalo 9800 diváků.

Zdroj: ČTK
Další zprávy