Golf pro velké rodiny a živnostníky. Nový Volkswagen Caddy je digitální i praktický

Nová generace Volkswagenu Caddy.
Pátá generace Volkswagenu Caddy stojí na modulární platformě MQB.
Nejen tím se tak přiblížila například nové generaci Golfu.
K dispozici opět bude několik verzí.
Základem je nadále klasická dodávka.
Foto: Volkswagen
Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 2. 2020 16:30
Roli klasických velkoprostorových vozů stále častěji přebírají osobní dodávky. Jedním z etalonů této kategorie je Volkswagen Caddy, přičemž i on částečně převezme roli MPV. Golf Sportsvan totiž nedostane nástupce, pátá generace osobní dodávky se proto tak trochu stane velkoprostorovým Golfem.

A nejde přitom jen o rétorické označení. Pátá generace Volkswagenu Caddy, která je mimochodem první zcela novou po sedmnácti letech, protože čtvrté vydání bylo jen výrazně zmodernizovanou třetí generací, totiž dostala modulární platformu MQB. Na té mimo jiné jezdí i nový Golf.

Čistě osobním modelům se výrazně přiblížil také design, který zaujme třeba diodovými světly vpředu (volitelně či ve vyšších verzích) i vzadu nebo až 18palcovými litými koly. Zlepšil se i koeficient odporu vzduchu cx na 0,30, jenž je teď nejlepší ve třídě.

Caddy je ale primárně stále užitkovým vozem - byť Volkswagen opět nabídne také osobní verzi a rovněž kombi, které má prosklený prostor pro posádku. Vedle modelu s rozvorem o délce 2755 mm nebude chybět ani varianta Maxi s rozvorem nataženým na 2970 mm. Krátká verze má rozvor natažený o 73 mm, varianta Maxi však mezigeneračně o 36 mm přišla.

Německá automobilka upravila i další rozměry, standardní Caddy tak má na délku 4501 mm a Caddy Maxi 4853 mm. Opět platí, že krátký model si polepšil a dlouhý o pár milimetrů přišel. Mezigeneračně je dodávka také o něco nižší a širší.

Osobní verze, jak krátká, tak dlouhá, pojme až sedm cestujících, přičemž sedadla lze z vozu i vyjmout. Stejné je to u provedení kombi. Čistě užitková varianta se dvěma sedadly má nákladový prostor o objemu 3,3 m3, respektive 4,0 m3 ve verzi Maxi. To znamená o 0,1 m3 více, respektive 0,2 m3 méně než doposud.

Osobní a užitková verze VW Caddy vedle sebe.
Osobní a užitková verze VW Caddy vedle sebe. | Foto: Volkswagen

U krátké verze narostla délka ložné plochy na 1797 mm, verze Maxi si naopak s 2150 mm o trochu pohoršila. Celková šířka nákladového prostoru je, stejně jako šířka mezi podběhy, větší než doposud. Volkswagen také poukazuje na fakt, že dvoukřídlé dveře mají mezi sebou širší otvor, europaletu je tak možné nakládat i napříč.

Nákladový prostor obsahuje třeba 230V zásuvku a nabízí i diodové osvětlení. Boční posuvné dveře mohou být na jedné nebo obou stranách (kombi a osobní verze mají posuvné dveře v páru), vzadu je na výběr mezi dvoukřídlými dveřmi nebo výklopným víkem. Caddy Maxi se také dočkal rozšíření bočních dveří, místo dosavadních 701 mm tak mají nově šířku 840 mm.

Nový interiér Volkswagenu Caddy.
Nový interiér Volkswagenu Caddy. | Foto: Volkswagen

Právě interiér, respektive palubní deska, prošly mezigeneračně asi největší změnou. Její design a rozvržení se výrazně inspirovalo novým Golfem. To znamená, že už i v segmentu dodávek vsadil Volkswagen na digitalizaci. Caddy bude možné mít vedle standardních analogových budíků i s 10,25palcovým digitálním displejem. V kombinaci s nejvyšší verzí multimediálního systému bude na přístrojovém panelu možné zobrazit třeba i navigaci.

Multimediální systém bude k dispozici se třemi velikostmi obrazovky - 6,5, 8,25 nebo 10 palců. V závislosti na variantě infotainmentu bude Caddy disponovat připojením k internetu, službami We Connect, příjmem digitálního rádia nebo hlasovým ovládáním. Přípojky USB však, stejně jako třeba u nových modelů Škody, přešly na standard USB-C.

Stejně jako u Golfu se bude většina funkcí, například světla nebo klimatizace, minimálně u vyšších výbavových verzí, ovládat dotykově. Na druhou stranu se myslelo i na praktičnost, v horní části palubní desky tak je velká odkládací polička, v níž nechybí ani 12V zásuvka. Interiér by celkově měl být vyrobený z odolných materiálů. Mezi volitelnými prvky bude také možné najít přední sedadla AGR Ergo, která by měla zpříjemnit cestování na dlouhých trasách.

Pod kapotou se sází především na naftu. Caddy dostane tři verze turbodieselu 2.0 TDI s 55, 75 nebo 90 kW. Standardně jsou všechny verze spojeny se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Nejsilnější verze má volitelně také dvouspojkový automat a pohon předních kol nebo manuál s pohonem všech kol. Automat DSG pak podobně jako v Golfu využívá technologii shift-by-wire, volič tak mechanicky není spojený se samotnou skříní.

Alternativou k naftě bude benzinový čtyřválec 1.5 TSI s 84 kW, který pohon předních kol páruje s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Přidá se i motor 1.5 TGI s 96 kW, který spaluje stlačený zemní plyn.

Volkswagen rovněž nezapomněl na asistenční systémy - některé z nich se přitom objevují v Caddy vůbec poprvé. Jde třeba o adaptivní tempomat, Travel Assist, což je systém, který kombinací více asistentů řidiči pomáhá s řízením, či pomocníka pro jízdu s přívěsem. Celkem bude k dispozici devatenáct asistenčních systémů.

Spolu s novou generací mění Volkswagen i nomenklaturu výbav. Základ se tak u osobní verze jmenuje Caddy, následuje stupeň Life a nejvyšší verze Style. Na českém trhu by měl předprodej vozu začít v září. Vedle osobní a užitkové verze je potom v galerii k vidění i prototyp volnočasové verze PanAmericana, respektive stylové verze Edition. Ostatně také Caddy Maxi je podle automobilky zatím pouze prototypem a na trh oproti standardní verzi  dorazí se zpožděním.

 

Právě se děje

Další zprávy