Automobilka Toyota, francouzská energetická společnost EDF a Město a metropolitní oblast Štrasburk oficiálně uzavřely tříletý pilotní projekt technologie Plug-in Hybrid, který byl ve Štrasburku zahájen 27. dubna 2010.
O účinnosti technologie Plug-in hybrid vypovídají praktické závěry tříletého pilotního projektu, v němž uživatelé zhruba stovky dobíjecích priusů najeli více než 4 miliony kilometrů.
Výsledná čísla jsou zajímavá. Vyplývá z nich například to, že oproti srovnatelně velkým vozidlům s běžným zážehovým motorem činila průměrná úspora paliva 46 %, přičemž uživatelé svá vozidla v průměru dobíjeli 1,1x denně.
Studie také odhalila, že v případě dobíjení průměrně 1,6x denně činí úspora paliva až 70 % (oproti srovnatelně velkému vozidlu s běžným zážehovým motorem), což představuje významnou každoroční úsporu na palivu ve výši cca 1 400 eur.
Uživatelé v 60 % případů dobíjeli v zaměstnání a ve 37 % případů doma. Veřejná dobíjecí místa vítají uživatelé pro doplňkové dobíjení.
Průměrné náklady na jedno dobíjení představují cca 0,30 eur (zahrnuje veškeré náklady).
Uživatelé chtějí pevný kabel v dobíjecí stanici
Michel Gardel, viceprezident pro komunikaci, vnější vztahy a ekologické záležitosti ze společnosti Toyota Motor Europe, k tomu uvedl: „Díky občanům města Štrasburk, kteří se tohoto projektu zúčastnili, dokázala Toyota nashromáždit řadu cenných údajů, které využije k dalšímu prosazování technologie pohonu plug-in hybrid. Toyota vnímá technologii Plug-in Hybrid jako nejlepší řešení ekologické mobility, jaké je dnes k dispozici, a také jako důležitý krok při vývoji maximálně ekologického vozu s nulovými emisemi.
Sériově vyráběný Prius Plug-in se prodává již více než rok. Prvně ho mohli získat zákazníci v Japonsku, poté i v USA a Evropě. Doposud se prodalo cca 31 100 vozů Plug-in, což je 1,5x více, než činily prodeje modelu Prius během prvního roku, kdy se tento vůz poprvé nabízel po celý rok (2000).
Projekt byl užitečný i pro energetickou společnost EDF. Ta mimo jiné vyvinula společně se svojí dceřinou společností Sodetrel aplikaci pro chytré telefony umožňující vyhledat ve městě dobíjecí místa a ověřit jejich dostupnost.
"V souvislosti s vlastním dobíjením máme zpětnou vazbu od uživatelů, kteří údajně oceňují trvalé připojení kabelu v dobíjecím místě, ať již doma nebo v zaměstnání. Pomocný kabel je zapotřebí i v případě příležitostného použití na veřejných dobíjecích místech," uvedla společnost při vyhodnocení projektu.