Martin Přibyl
30. 11. 2018 6:03
Americká Tesla má příští rok přivézt do Evropy svůj "levný" Model 3, narazí ale na tvrdou opozici. Ani podle konkurenčních automobilek totiž elektromobily nemají být již jen okrajovou záležitostí pro nadšence. V nejbližší době se z nich má stát plnohodnotná alternativa k autům s dieselovým nebo benzinovým motorem. Volkswagen by se u svých elektroaut chtěl dokonce nafťákům dorovnat cenou. Podívejte se na přehled plánů jednotlivých výrobců.
Volkswagen
V roce 2025 německý koncern chce prodávat tři miliony elektrických aut ročně. V roce 2022 by měl nabízet 50 elektromobilů postavených na platformě MEB (to včetně Škody a další koncernových značek). Do jejich vývoje a výroby má investovat přes 30 miliard eur. V roce 2019 přijde na trh elektrický Golf s označením ID, o roku později ho bude následovat malý crossover ID Crozz a v roce 2022 i malý minibus ID Buzz. V roce 2030 by mělo být koncernových elektromobilů na 300.
Důležité je, že podobně jako Škoda i VW slibuje, že by jeho elektromobily měly být dostupné. Cena hatchbacku ID by měla odpovídat naftovému Golfu. Nejdostupnější z elektromobilů by se měl cenou dostat dokonce pod 20 000 euro, velikostí by měl odpovídat modelu Polo. VW to pod vedením Herberta Diesse myslí s elektromobily tak vážně, že chce přebudovat několik německých továren, aby vyráběly jen a jen elektromobily. Proces této transformace již začal v saském Cvikově, přerodu ve fabriky určené pro čisté elektromobily se dočkají i závody v Emdenu a Hannoveru.