BMW X5 vs. řada 6 Gran Turismo
BMW X5 má oproti řadě 6 Gran Turismo na startu jednu pro někoho nezanedbatelnou výhodu. Nabízí se i se třemi řadami sedadel, byť tedy za příplatek. Liftback vyšší střední třídy takovou možnost nabídnout neumí. Na druhou stranu je řada 6 delší a v konečném součtu nabídne například i výrazně větší kufr v základním uspořádání, což X5 vrací větším místem po sklopení sedaček.
K tomu je třeba připočíst i nižší hmotnost, lepší dynamiku a nižší spotřebu. Podíl na tom ale může mít i fakt, že X5 ve verzi 30d, která je stejně silná jako 630d u liftbacku, má standardně pohon všech kol xDrive. U řady 6 za stejnou vymoženost musí zákazník připlácet. Do řady 6 se ale také lépe nastupuje a minimálně na českém trhu je o něco levnější (ADAC udává o kousek nižší cenu u X5, což v Česku platí ve chvíli, kdy řadu 6 vybavíte pohonem všech kol). V čem je tedy lepší X5? Utáhne toho více a má vyšší světlou výšku.
Srovnání X5 vs. řada 6 Gran Turismo
|
BMW X5 xDrive 30d |
BMW 630d Gran Turismo |
Motor: |
přeplňovaný naftový šestiválec |
přeplňovaný naftový šestiválec |
Výkon / Toč. moment: |
195 kW / 620 Nm |
195 kW / 620 Nm |
Zrychlení / Max. rychlost: |
6,5 s / 230 km/h |
6,1 s / 250 km/h |
Hmotnost: |
2240 kg |
2005 kg |
Koeficient odporu vzduchu / čelní plocha |
0,31 / 2,9 m2 |
0,25 / 2,54 m2 |
Výška karoserie: |
175 cm |
154 cm |
Výška sedadla / prostor mezi sedákem a stropem: |
66 cm / 138 cm |
47 cm / 124 cm |
Známka za nastupování a vystupování: |
2,5 |
2,3 |
Objem kufru (měření ADAC): |
400 / 1555 l |
500 / 1435 l |
Euro NCAP: |
5* |
5* |
Bezpečnost chodců: |
75 % |
81 % |
Spotřeba (udávaná / měření ADAC): |
6,0 / 7,9 l/100 km |
5,1 / 6,2 l/100 km |
Hodnocení ADAC EcoTest: |
2* |
3* |
Cena od: |
1 809 600 Kč |
1 784 900 Kč |
Klání dvou BMW celkem jednoznačně vyhrál model s klasickou karoserií. Řada 6 Gran Turismo je se stejným motorem lehčí, dynamičtější i aerodynamičtější, úspornější (i výsledky v EcoTestu), lépe chrání chodce a lépe se do ní nastupuje. V rámci českého trhu je i o kousek levnější, v Německu je to pak sice naopak, ale rozdíl cen je tak malý, že jej ADAC v konečném součtu nezohlednil. X5 je tak pouze vyšší a má vyšší pozici sedadel.
Celkové skóre (SUV : klasická karoserie): 2 : 7