Sůl ulpělou na laku auta neotírejte. Je jako smirek

Michal Karat
29. 2. 2012 4:56
Novým automobilům hrozí spíše poškrábání laku než napadení korozí.
Foto: ACE

Jak vybavit auto na cesty v zimním období  a jak ušetřit alespoň nějaké palivo už víte. Co ale dělat v zimě s autem pokrytým solí? Mýt auto mnohdy není kde, myčky bývají mimo provoz. Mnohého napadne, že by stačilo sůl otřít suchým či vlkým hadrem. To ale není šťastný nápad. Můžete takto napáchat mnohem více škody než užitku.

Sůl úspěšně rozpouští led a námrazu na silnici při teplotách mírně pod 0 °C, současně ale s sebou přináší riziko koroze nebo jiného poškození materiálů použitých na automobilech.

V posledních 5 až 10 letech se většině automobilek (až na výjimky) podařilo vymýtit korozi důslednou antikorozní ochranou, a tak slané obrazce, které na vašem novějším autě v těchto dnech ulpívají, nejsou zásadním problémem.

Bez myčky čistěte jen značku a světla

„Nepoškozenému laku karoserie sůl nic neudělá," říká Gert Schleichert z německého autoklubu ACE. Když se však ale pokoušíte sůl z karoserie setřít například vlhkým hadříkem, hrozí poškrábání laku, protože drobné krystalky soli fungují podobně jako smírkový papír.

Jaké je doporučení? Není-li v dosahu automyčka s programem předmytí, doporučují odborníci v zimě očišťovat svépomocí jen světlomety, skla a registrační značky. Při použití myčky je zvláště v zimě doporučováno využít dražší programy zahrnující také důkladné sušení, protože i při mírných mrazech hrozí mokré karoserii rychlé zamrznutí. Než vjedete do myčky, pokuste se očistit disky a podběhy kol od sněhu a ledu. Při velkých mrazech je vhodné zaslepit dveřní zámky páskou.

Po zimě je vhodné umýt auto včetně podvozku a opravit nejvíce poškozená místa od odletujících kamínků, alespoň svépomocí korekční tužkou. Předejdete tak korozi těchto míst v následujících letech.

 

Právě se děje

Další zprávy