Škodovky se v nejbližších letech začnou prodávat ve dvaceti dalších zemích, tvrdí šéf značky Maier

Ondřej Běhal
4. 3. 2016 9:25
Škoda Auto plánuje expanzi do dalších regionů, ve hře jsou i severoamerické trhy. Prohlásil to v Ženevě předseda představenstva automobilky Bernhard Maier v rozhovoru pro Hospodářské noviny. Bývalý šéf prodeje značky Porsche chce, aby měly škodovky emotivnější design, ale vyloučil, že by značka vyráběla kupé nebo kabriolet. Role naftových motorů se podle Maiera ani po aféře Dieselgate neoslabí.
Bernhard Maier stojí v Ženevě před vozem Škoda VisionS.
Bernhard Maier stojí v Ženevě před vozem Škoda VisionS. | Foto: ČTK

Vystřídá Škoda Auto na americkém trhu Volkswagen, který tam bojuje se ztrátou důvěry kvůli aféře Dieselgate? Tahle varianta je ve hře. Hospodářským novinám to řekl na ženevském autosalonu šéf Škody Berhard Maier.

"V rámci Strategie Škoda 2025 prověřujeme i potenciál naší značky na mezinárodních trzích. Dnes jsme zastoupeni na 102 trzích na celém světě. Do roku 2025 by jich mohlo být zhruba o 20 více. V této souvislosti monitorujeme situaci na všech zajímavých trzích, tedy i na trzích severoamerických. Jak toto hodnocení pro značku Škoda dopadne a jaké závěry z toho vyvodíme, to dnes ještě nemohu říci," uvedl Maier.

Zájemci o škodovky se mohou do budoucna těšit na design, který má budit nejen pocit bezpečí, ale také emoce. Nový Superb nebo studie VisionS, která v Ženevě naznačuje, jak bude vypadat velké SUV, jsou podle Maiera jen začátkem nového směru. Neznamená to ale, že by Škoda vyráběla emotivní typy aut, jakými jsou karoserie kupé nebo kabriolet. "O takových konceptech se v současné době neuvažuje," řekl Maier.

Šéf Škodovky v Ženevě odstartoval takzvanou SUV ofenzivu. V jejím rámci vznikne v nejbližší době několik poloterénních modelů. Koncem letošního roku to bude velké SUV naznačené studií VisionS, které minimálně v Číně vyjede i s nádechem kupé stylu a má konkurovat například BMW X6. Příští rok dostane nástupce první škodovácké SUV, model Yeti, a uvažuje se i o dalších zástupcích v této čím dál oblíbenější kategorii vozů. Inspirací v Ženevě mohl být třeba stánek koncernového sourozence Volkswagenu, kde se blyštilo malé SUV odvozené od modelu Polo.

Podobný model by mohl v budoucnu vzniknout i na bázi Fabie. "Nemohu vyloučit, že jednoho dne něco podobného nabídneme," uvedl Maier.

Bernhard Maier v Ženevě prozradil, že Škoda Auto začne v roce 2019 sériově vyrábět model s pohonem typu plug-in hybrid. Jak by mohl fungovat, ukázala na studii VisionS. S benzinovým turbomotorem v útrobách vozu spolupracují dva elektromotory, elektřinu jim lze dodávat stejně jako u klasických elektromobilů i ze sítě.

I do budoucna ale budou důležitou roli pod kapotami škodovek hrát naftové motory. Navzdory aféře Dieselgate, po jejímž vypuknutí jim mnozí lidé z automobilové branže prorokovali rychlý konec. "Dieselové motory budou sehrávat nadále důležitou úlohu, a to i proto, že bez nich by nikdo v naší branži nebyl schopen splnit velmi přísné limity vypouštěných emisí oxidu uhličitého," řekl Maier Hospodářským novinám. Celý rozhovor čtěte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy