Škoda v Kvasinách hlásí rekordní čísla. Letos začne vyrábět Superb do zásuvky

ČTK ČTK
26. 2. 2019 16:28
Automobilka Škoda Auto loni zvýšila výrobu vozů v závodě Kvasiny na Rychnovsku o pět procent na dosud nejvyšších 310 000 automobilů z předloňských 295 000 aut. Firma v Kvasinách zaměstnává kolem 9000 lidí, a patří tak k největším zaměstnavatelům v Královéhradeckém kraji, uvedla dnes pro ČTK automobilka. Závod vyrábí limuzínu Superb a SUV modely Kodiaq, Karoq a Seat Ateca. Letos závod začne vyrábět model Superb s plug-in hybridním pohonem.
Výroba vozu Škoda Karoq v Kvasinách.
Výroba vozu Škoda Karoq v Kvasinách. | Foto: Škoda Auto

Škoda Auto loni celkem vyrobila ve svých českých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách 886 100 vozidel, meziročně o 3,3 procenta více. Kvasiny se na výrobě Škody v ČR podílely 35 procenty.

Loni Škoda Auto v Kvasinách investovala 350 milionů korun do takzvaného kompetenčního centra, které zahrnuje zkušební centrum, centrum kvality pro testování a analýzu vozů, centrum logistiky, odstavnou plochu pro předsériové vozy a prezentační halu. Nákladem přes 20 milionů korun také v Kvasinách vzniklo vzdělávací centrum.

Od roku 2015, kdy kvasinský závod vyrobil 142 000 vozů, vzrostla jeho produkce více než dvojnásobně. Růst souvisí s rozvojem výroby vozů segmentu SUV. Automobilka od roku 2015 do závodu investovala přibližně 11 miliard korun.

"Máme (v Kvasinách) velké plány do budoucna, intenzivně se připravujeme na náš letošní vstup do éry elektromobility," uvedl člen představenstva Škody Auto pro výrobu a logistiku Michael Oeljeklaus.

Loni v listopadu koncern Volkswagen oznámil, že do roku 2023 přesune výrobu modelu Volkswagen Passat do Kvasin, kde se bude vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Výroba modelů Škoda Karoq a Seat Ateca se má přesunout do nového závodu Volkswagenu, který vznikne někde ve východní Evropě.

Díky rozvoji Kvasin je Rychnovsko regionem s jednou s nejnižších nezaměstnaností v Česku. Na konci ledna nezaměstnanost na Rychnovsku činila 1,5 procenta. Místní lidé na pokrytí personálních požadavků automobilky a jejích subdodavatelů zdaleka nestačili, proto za prací na Rychnovsko přišlo několik tisíc cizinců.

V Kvasinách se automobily vyrábějí přes 80 let. Nová éra závodu začala spuštěním výroby první generace modelu Superb v roce 2001, později následovaly modely Roomster a Yeti. Celkové investice automobilky do závodu od roku 2001 dosáhly několika desítek miliard korun.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy