Škoda Rapid pro Indii je kratší než evropská verze

Radek Pecák Radek Pecák
10. 10. 2011 10:19
Také indičtí majitelé Rapidu budou moci cestovat s velkými kufry
Foto: Aktuálně.cz

I v kruzích odborných motoristických novinářů způsobila mírné zmatky informace, že nová Škoda Rapid bude nejprve uvedena na trh v Indii. Stává se tak již tento měsíc, o více než půl roku dříve, než si budou moci škodovku velikosti mezi octavií a fabií koupit zákazníci v Evropě a také v Rusku a Číně.

Teď je ale již všechno jasné. Škoda sice spustila výrobu vozu tohoto jména ve svém indickém závodě, ale podle zveřejněných rozměrů je jisté, že jde o úplně jiný (a levnější) vůz, než jaký bude k mání za rok v tuzemských autosalonech.

Zatímco koncept Mission L, ze kterého nová škoda nepochybně vyjde, je dlouhý bezmála čtyři a půl metru, indická Škoda Rapid měří na délku o zhruba deset centimetrů méně.

Snímek ze zahájení sériové výroby.
Snímek ze zahájení sériové výroby. | Foto: Aktuálně.cz

Kufr má opět objem 500 litrů

Přesto jsou tvůrci vozu přesvědčeni, že bude velmi prostorný. "Rapid je auto pro celou rodinu a pro rozmanité použití. Dostatečně kompaktní pro město, dostatečně prostorný pro delší cesty. Všestranný talent, prostě pravá ŠKODA", okomentoval zaměření modelu šéf Škoda-Auto Winfried Vahland.

S délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura. Laura je indické jméno pro octavii.

Indické majitele má potěšit i velký zavazadlový prostor. Jeho objem má být škodovácky obligátních 500 litrů.

Škoda Mission L, ze které se vyklube evropský rapid.
Škoda Mission L, ze které se vyklube evropský rapid. | Foto: Radek Pecák

Dva motory a dvě převodovky

Rapid lze v Indii objednat s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. K oběma motorům lze dostat manuální a automatickou převodovku. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

V Indii Škoda působí od roku 2001 a letos její prodeje meziročně stoupají téměř o 50 procent.

Závod společnosti Volkswagen v Pune, kde se vyrábí nyní i rapid,  byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky ŠKODA vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí ŠKODA v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Nálety v povstaleckých oblastech Sýrie usmrtily 20 lidí, tvrdí Syrské organizace pro lidská práva

Nálety syrské a ruské armády v sobotu v povstaleckých oblastech v Sýrii usmrtily nejméně 20 civilistů, mezi mrtvými je osm dětí. S odvoláním na sdělení exilové Syrské organizace pro lidská práva o tom informovala agentura Reuters. Při leteckých úderech na pět vesnic v oblasti Idlibu na severozápadně země rovněž utrpělo několik lidí zranění.

Čtyři civilisté včetně jednoho dítěte přišli o život ve vesnici Bára na jihu Idlibu, který mají z větší části stále pod kontrolou odpůrci syrského prezidenta Bašára Asada. Reportér agentury AFP popsal, jak se záchranáři snažili dostat k obětem v troskách dvoupatrového domu, který se po náletu zřítil.

Nejméně devět lidí pak zemřelo při útoku na tržiště ve vesnici Baljún a další dva civilisté zahynuli v oblasti Džabal Závíja na jihovýchodě Idlibu. Barelové bomby svržené z vrtulníků usmrtily pět civilistů, včetně tří dětí, ve vesnici Abadíta. Barelové bomby jsou většinou sudy naplněné výbušninami a šrapnely.

Současné boje jsou nejprudší od srpna, kdy bylo sjednáno příměří. Vojsko o provincii začalo bojovat v dubnu a do srpna byla provincie terčem mnoha náletů syrského letectva i jeho ruských spojenců. OSN odhaduje, že od dubna opustilo domovy na 400 tisíc lidí. Sporadické boje pokračovaly i po srpnu a SOHR tvrdí, že od té doby přišlo o život na 160 civilistů.

Další zprávy