Škoda prožila rekordní únor. Roste zájem zejména o Fabie a Superby.

Radek Pecák ČTK Radek Pecák, ČTK
9. 3. 2016 13:44
Škodě se v únoru dařilo na většině důležitých trzích. Rekordní meziroční navýšení zaznamenal s 66 procenty model Superb. Po dlouhé době se mírně propadl prodej Octavie. Zaznamenala o dvě procenta nižší prodeje než ve stejném měsíci loňského roku.
Superb nyní táhne prodeje Škody vzhůru.
Superb nyní táhne prodeje Škody vzhůru. | Foto: Ondřej Běhal

Nejlepší únor ve své historii prožila letos mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. V únoru dodala zákazníkům 78 800 vozů, což je meziročně o 3,6 procenta a 2800 aut více. Informovalo o tom tiskové oddělení firmy. Únor tak navázal na leden, který byl s výsledkem 91 600 prodaných aut rovněž historicky rekordní. 

Značka si hodně polepšila zejména v západní Evropě a Číně. Rostly i prodeje ve východní Evropě s výjimkou Ruska, kde situace zůstává nadále napjatá. Automobilka to uvedla v dnešní tiskové zprávě.

"První dva měsíce podtrhly pozitivní vývoj značky. Vysoké poptávce se v celosvětovém měřítku těšily zejména naše nové modely Fabia a Superb," řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Poptávka vzrostla i po modelu Škoda Yeti.

Největší vzestup zaznamenal Superb, kterých se prodalo o 66 procent více než v loňském únoru, velký vzestup zaznamenala rovněž Fabia (+43 procent). Větší zájem než vloni byl také o Citigo a Yeti. Naopak propad přišel u Rapidu (-17 procent) a po dlouhé době také u Octavie (-2 procenta). 

V západní Evropě dodala Škoda v únoru zákazníkům 32 500 vozů, což představuje nárůst o 9,8 procenta. Zvýšené prodeje zaznamenala v Německu, celosvětově druhém nejsilnějším trhu značky, kde dodávky vzrostly o 14,7 procenta na 12 100 vozů. Ve východní Evropě mimo Rusko se dodávky zákazníkům zvýšily o 11,8 procenta na 2500 vozů.

K poklesu došlo v Rusku, kde značka dodala zákazníkům 4100 vozů: Meziročně je to o 27,4 procenta méně.

Růstu dosáhla Škoda také ve střední Evropě; zde značka zvýšila počet vozů dodaných zákazníkům o 6,3 procenta na 15 400 vozů. Na domácím českém trhu zaznamenala značka se 7500 dodanými vozy růst o 13,6 procenta, což je v přepočtu 900 automobilů.

Čína byla pro značku Škoda i v únoru hlavním odbytištěm. S 18 500 vozy překonala automobilka loňský výsledek o 4,6 procenta. Vysokého růstu dosáhla Škoda také v Izraeli, na Novém Zélandu, Tchaj-wanu nebo v Turecku.

Škoda Auto loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. 

 

Právě se děje

Další zprávy