Elektrická ofenzíva Škody nekončí. Do Šanghaje míří další koncept, zaujme i řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 4. 2019 6:02
Autosalony v Pekingu a Šanghaji, které se každoročně střídají, dohánějí v posledních letech v důležitosti zavedené výstavy v Evropě či USA. Stále více automobilek tam ukazuje globální novinky, žádný významný výrobce si pak autosalon v Číně, na rozdíl třeba od Ženevy, nenechá ujít. Před nadcházejícím autosalonem v Šanghaji, který začíná příští týden, jsme si tak připravili přehled zajímavých novinek, které stojí za to sledovat.

Jetta - nová automobilka VW

Koncern Volkswagen má ve svém portfoliu hned osm automobilek vyrábějících osobní vozy. Ani to však nestačí, protože speciálně pro čínský trh založil další značku. Ta se podle populárního sedanu jmenuje Jetta a je zaměřená na mladší zákazníky mimo velká města, kteří například hledají své první auto (cenově by mělo jít tedy o levnější vozy). Jetta je produktem spolupráce mezi Volkswagenem a čínskou automobilkou FAW, přičemž výroba jednoho sedanu a dvou SUV bude probíhat v továrně ve městě Čcheng-tu. Prodeje začnou ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Červený sedan s označením VA3 vychází ze současného Volkswagenu Jetta pro čínský trh, žluté SUV VS5 by podle informací Autocaru mělo vycházet ze Seatu Ateca (a tedy i Škody Karoq). Třetí model, SUV VS7, by pro změnu měl být založen na Seatu Tarraco (ten má dvojče v podobě Škody Kodiaq). Je otázkou, jestli obě SUV budou stát na modulární platformě MQB, nebo jestli i v zájmu nižší ceny použije VW starší díly - třeba platformu PQ34, kterou má čínská Škoda Kamiq. Mimochodem, pokud by vás zajímalo, proč využívat zrovna španělské Seaty, pak mimo jiné proto, že tato značka v Číně zatím oficiálně nepůsobí.

 

Právě se děje

Další zprávy