reklama
 
 

Škoda má velké plány. Ještě letos chce spustit službu pro sdílení aut a prodat rekordní počet vozů

11. 10. 2017
Až 90 tisíc nových škodovek by mělo v letošním roce vyjet na české silnice. Pro domácí automobilku by to byl dosavadní rekord. V Mladé Boleslavi mají ještě další plány. Škoda chce pomocí mateřského projektu Uniqway spustit platformu pro sdílení vozidel. Připravuje se také na nástup elektromobility. Nejen vývojem nových aut, ale také elektricky samostatných dealerství. Přesun výroby do Německa zatím odmítá.
Doporučujeme

Zatím bude fungovat pouze pro studenty, ale pokud se projekt nazvaný Uniqway osvědčí, brzy se dostane i na ostatní obyvatele Prahy. Řeč je o nové platformě pro sdílení automobilů, do jejíhož vývoje se zapojila automobilka Škoda. "Půjde o komunitní car sharing, u nějž existuje potenciál až pro 70 tisíc zákazníků. Do konce roku ho spustíme v testovací fázi, zatím mezi studenty vysokých škol," řekl Michal Pres, marketingový manažer značky.

Za projektem z velké části stojí studenti tří pražských vysokých škol, tedy Českého vysokého učení technického, VŠE a České zemědělské univerzity. Připraveno je nyní šest fábií, pro každou školu dvě. Do testovacího provozu by se mělo zapojit 300 studentů. Po skončení testovací fáze se projekt vyhodnotí a poté se rozhodne o jeho pokračování.

Škoda může podobné projekty podporovat i díky tomu, že jí dlouhodobě vycházejí dobré prodejní výsledky. Letos zaznamenala několik rekordů, třeba třetí měsíc v roce byl nejlepším březnem v historii značky, totéž platilo pro červen, srpen i září. Květen byl prodejně dokonce nejlepším měsícem vůbec. I proto si Škoda brousí zuby na rekordní rok s očekávaným prodejem mezi 88 až 90 tisíci auty na českém trhu.

Nejprodávanější byl do září model Octavia s 20 484 udanými kusy, následují Fabia (16 495) a Rapid (8900 kusů). Modely Superb i Kodiaq se zhruba ze tří čtvrtin prodávají v nejvyšších výbavových stupních Style nebo Laurin&Klement. Octavia jezdící na stlačený zemní plyn (CNG) zaznamenala v posledním roce růst prodejů o 25 procent. Testy vozů značky Škoda najdete zde.

"Poprvé v historii očekáváme také přes 100 tisíc přijatých nových objednávek. Jen model Karoq, který je v předprodeji od července, si už objednaly tři tisíce lidí. Udělali to pouze na základě toho, co viděli v médiích, nebo že si ho prohlédli na autosalonu," řekl šéf prodeje Škody v Česku Luboš Vlček.

Právě zvyšující se úspěch české značky může stát i za zvěstmi, že se část výroby přesune do Německa. Informovala o tom na začátku října agentura Reuters s tím, že podle jejich zdrojů považuje Volkswagen Škodu za nekalou konkurenci a proto zvažuje přesun. To ale Vlček pro Aktuálně.cz vyvrátil. "Něco takového není na pořadu dne a rozhodně se o tom neuvažuje," řekl.

Škoda se nyní chce soustředit i na příchod elektromobility. Na rok 2020 chytá svůj první sériový elektromobil v historii. Letos se představil v podobě konceptu na autosalonech v Šanghaji a ve Frankfurtu. Sériový model by měl mít podle nových informací dojezd až 600 kilometrů. "Díky výkonu 225 kW půjde také o nejsilnější škodu, kterou jsme kdy vyrobili," upozornil Michal Pres.

Na příchod elektrických aut se mají pomalu připravovat i dealerství. Prodejních míst má Škoda v Česku nyní 184, což je s přehledem nejvíce mezi ostatními značkami. Servisních míst je pak dokonce 229.

"V plánu jsou přestavby a modernizace, ale třeba i elektricky soběstačná dealerství. Takový showroom by si vygeneroval elektřinu sám pomocí fotovoltaických článků. Do dvou let bychom jich chtěli mít hned několik. Aktuálně na tom spolupracujeme s vybranými elektrickými koncerny," potvrdil Vlček.

autor: Jan Markovič

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama