Skautský oddíl koncernu VW už má tři členy. V čem se Golf Alltrack liší od terénní octavie?

Ondřej Běhal
6. 1. 2016 17:09
Zkoušeli jsme Volkswagen Golf Alltrack, křížence kompaktního kombíku a vozu kategorie SUV. Zatím má na českém trhu pouze dva přímé konkurenty, koncernové sourozence Seat Leon X-Perience a Škodu Octavia Scout. Vyniká nad nimi odhlučněním kabiny a kvalitou materiálů, ale je o něco dražší. Při srovnání s Octavií Scout boduje mrštností a větší ochotou zatáčet, má ale o chlup menší kufr s nepříliš praktickou standardně montovanou mezipodlahou. Nad Seatem Leon X-Perience vítězí Volkswagen Golf Alltrack vnitřní prostorností, ale chybí mu levnější verze s méně výkonnými motory.
Jízda s VW Golf Alltrack mimo asfalt může udělat řidiči radost.
Jízda s VW Golf Alltrack mimo asfalt může udělat řidiči radost. | Foto: Ondřej Běhal

Zvlášť pro český trh to zní jako ideální recept. Zkombinuje se nejoblíbenější typ karoserie mezi tuzemskými zájemci, tedy kombík, s módní kategorií SUV. Vznikne univerzální auto do firem i rodin se schopností jezdit nejen po asfaltu, ale i mimo něj.

Je s podivem, že v nižší střední třídě zatím podobná auta vyrábí pouze koncern Volkswagen. Tradici načala Škoda Octavia Scout a úspěšný koncept napodobil nejprve nejnovější Seat Leon ve variantě X-Perience a nejnověji také Volkswagen Golf coby Alltrack.

Přístrojová deska alltracku se téměř neliší od běžného golfu.
Přístrojová deska alltracku se téměř neliší od běžného golfu. | Foto: Ondřej Běhal

Dokladem úspěchu všech tří modelů jsou dlouhé čekací doby na ně. "Na benzinové auto se čeká čtyři měsíce a na naftové až pět," řekli nám shodně prodejci Auto Jarov u značek Seat (Tomáš Vojáček) a VW (Radek Štangler). Podle informací Petra Čapka z prodejního týmu Škoda jsou na Octavii Scout čekací doby o něco kratší - dva až tři měsíce. I zde dříve dostanete benzinové auto.

Výše zmíněné čekací lhůty se týkají vozů, které si zákazník nakonfiguruje. Samozřejmě si můžete pořídit skladové auto, jejichž nabídka ale není příliš široká a ani výrazně cenově výhodnější.

Pokud vás zajímá podrobný test Volkswagenu Golf Alltrack, pak klikněte zde. V tomto článku se zaměříme na porovnání tří kanibalizujících se sourozenců s velmi podobnou technikou.

Golf Alltrack jede střední cestou z hlediska vnějších i vnitřních rozměrů. Nedosahuje délky Scouta, který už nakukuje o třídu výš a pár litrů nebo centimetrů na délku mu do něj chybí i v kufru nebo z hlediska místa na nohy. Ve většině parametrů je ale na pohled robustnější škodovce více než vyrovnaným partnerem a o něco menší seat poráží.

Lišta v nárazníku odlišuje alltrack od obyčejného kombíku.
Lišta v nárazníku odlišuje alltrack od obyčejného kombíku. | Foto: Ondřej Běhal

Design je velmi subjektivní disciplínou, ale podle nás už tradičně Golf zaujme i jako Alltrack spíše konzervativnější motoristy. Sice vypadá mnohem výrazněji než obyčejný Golf Variant, ale design seatu i škodovky nám připadá ještě o něco odvážnější a působivější. 

Komu záleží na co nejlépe odhlučněné kabině a kvalitě materiálů, ten by měl naopak po volkswagenu sáhnout. Zaujala nás hlavně jeho parádní aerodynamika, díky níž je v autě i při vysokých dálničních rychlostech (v Německu jsme jeli až 200 km/h) až překvapivý klid. Vnímání rychlosti je až nebezpečně zkreslené, měli jsme pocit, že jedeme tak sto třicítkou.

Golf Alltrack 2.0 TDI - dynamika

Nejdynamičtější kombík nižší střední třídy s naftovým motorem o objemu 1,9 až 2,1 l: Seat Leon X-Perience 2.0 TDI/135 kW DSG zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 s.

VW Golf Alltrack 2.0 TDI/110 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,9 s.

Nejlínější kombík nižší střední třídy s naftovým motorem o objemu 1,9 až 2,1 l: Opel Astra ST 2.0 CDTI/118 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s.

Testovaný motor 2.0 TDI/110 kW se šestistupňovou manuální převodovkou nabízejí všichni tři koncernoví kříženci. Nedá se mu nic zásadního vytknout. Leon nabízí širší paletu motorů, mezi níž nechybějí ani levnější verze s pohonem přední nápravy. Golf a Octavia mají v ceníku pouze dražší varianty s pohonem všech kol.

Podvozek alltracku je o 2 cm výš od země než u běžného Golfu Variant.
Podvozek alltracku je o 2 cm výš od země než u běžného Golfu Variant. | Foto: Ondřej Běhal

Jízdní vlastnosti Golfu Alltrack ovlivnila volba příplatkových osmnáctipalcových kol a širokých pneumatik 225/45 R18. Byly tak o poznání sportovnější než u základní verze. Nicméně soupeře jsme testovali s podobným obutím, takže vyniká mrštnost a ochota Golfu Alltrack zatáčet zejména v porovnání s trochu těžkopádnějším Scoutem. Na druhou stranu Golf Alltrack na osmnáctkách je proti škodovce o něco méně komfortní, ale stále pohodlnější než seat.

Porovnání všech třech kříženců z koncernu Volkswagen v číslech a obrázcích s testovanou verzí 2.0 TDI/110 kW si můžete prohlédnout zde.

 

Právě se děje

Další zprávy