Hrobník i zachránce: Připomeňte si auta, kterými Sergio Marchionne zachránil Fiat a potopil Lancii

Sergio Marchionne koncem června. Na své poslední veřejné akci předával italské policii vůz Jeep Wrangler.
Marchionne se do čela Fiatu postavil na začátku roku 2004. Už pod jeho dozorem tak italská automobilka ukázala malý hatchback Grande Punto, který notně skomírajícímu označení Punto vrátil zašlou slávu. I díky designu se z auta stal hit.
Jenomže s přibývajícími facelifty se líbivý vzhled vozu měnil a z názvu zmizelo i ono slovíčko Grande. Fiat navíc Punto většinou omladil jen vizuálně, technika zůstávala až na detaily stejná. A z někdejšího hitu je dnes vůz, který ještě letos skončí bez výraznějších fanfár (i když vydržet na trhu třináct let je úctyhodný výkon). Nástupce je nejistý, koncern FCA má jiné priority.
Další jackpot trefil Fiat s městskou Pandou. Už její první novodobá generace z roku 2003 byla úspěšná, v roce 2012 představený nástupce tak vlastně jen omladil recept s vyšší stavbou karoserie a velkým vnitřním prostorem. Vůz je dodnes populární nejen v Itálii, existuje navíc například i verze 4x4, která se hodí i do terénu.
V roce 2007, padesát let po premiéře původního Fiatu 500, představili Italové moderního pokračovatele. Designéři vsadili na retro tvary kompaktní karoserie, což zabralo. Pětistovka dodnes patří mezi nejpopulárnější miniauta v Evropě. A to se prodává již jedenáct let. Mimochodem právě s modelem 500 se Fiat vrátil na severoamerický trh. Zobrazit 31 fotografií
Foto: Jeep
Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 7. 2018 9:43
V roce 2004 se stal šéfem Fiatu, o deset let později získal také vedení koncernu Fiat Chrysler Automobiles (zkráceně FCA). Sergio Marchionne však v minulém týdnu ve věku 66 let zemřel. Příčinou smrti byly zřejmě komplikace po operaci ramene. Ještě začátkem června přitom vedl tradiční výroční konferenci italsko-amerického koncernu, kde prezentoval plány do budoucna. V následující galerii se však podívejte do minulosti italské automobilky, a později celého koncernu, a připomeňte si auta, která pod Marchionneho vedením vznikla. Některá firmě pomohla, jiná ale dříve tradiční značky koncernu pohřbila.
 

Právě se děje

Další zprávy