S elektromobilem na cestách. Vše o veřejném dobíjení aut do zásuvky

Martin Přibyl Martin Přibyl
4. 9. 2020 10:58
V minulém dílu seriálu o elektromobilitě jsme probrali, co je nutné k dobíjení elektroauta ve vlastní garáži nebo pod vlastním přístřeškem. Teď přijde řada vydat se za humna. Jak auto dobít na cestách? Přinášíme průvodce po veřejných dobíječkách.
Foto: Vojtěch Marek

Kolik za to zaplatím?

Ceny za veřejné dobíjení jsou v Česku ožehavým tématem. Například celoevropská síť vysokorychlostních stanic IONITY v lednu zvedla ceny pro neregistrované uživatele na 21 Kč za kilowatthodinu. Taková částka pochopitelně ve spojení s běžnou spotřebou úsporného elektroauta okolo 17 kilowatthodin na 100 kilometrů dělá z dobíjení drahý špás a kilometr "natankovaný" u IONITY je dražší než s běžným naftovým autem.

V Česku jsou však ceny zatím o poznání nižší. Na nejsilnějších 175kW stanicích E.ON stojí registrované zákazníky kilowatthodina devět korun, 50 kW DC vyjde na šest a AC na tři. Neregistrovaní zaplatí 13, 11 nebo 9 korun. "Takové ceny jsou ale s ohledem na výstavbu a provoz stanic dlouhodobě neudržitelné," říká Martin Klíma z E.ON a dodává, že jeho společnost ke zdražení v budoucnu pravděpodobně přistoupí. Ceny nedávno upravoval například konkurenční ČEZ, neregistrovaným zákazníkům plošně zvedl cenu na 9,50 koruny za kilowatthodinu bez ohledu na rychlost stanice.

 

Právě se děje

Další zprávy