Nový vyzyvatel dobíjecí Škody Octavia: Omlazený Renault Mégane je výrazně levnější

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 8. 2020 6:02
Mégane je třetím nejprodávanějším Renaultem na českém trhu a patří i do desítky nejoblíbenějších kompaktů. Teď navíc přijíždí ve zmodernizovaném provedení, které možná na první pohled nemá tolik novinek, jako kombi ale přijíždí se zásadní inovací - plug-in hybridním pohonem. Tím přímo konkuruje Škodě Octavia iV. Jakou cenovou politiku Francouzi u novinky zvolili, najdete v následující galerii.

Hyundai i30 - od 319 990 korun

Pro hatchback i kombi budou výrazným vyzyvatelem jihokorejská dvojice z Nošovic v podobě Hyundai i30 a i30 kombi. Renault má v obou karosářských verzích navrch, co se týká délky rozvoru náprav, hatchback s benzinovým motorem má pak také o pár litrů větší kufr než i30. V případě kombi ale velikostí zavazadlového prostoru s 602 až 1650 litry jasně dominuje jihokorejský model.

Ten má také širší nabídku motorů. Staromilce může zaujmout samotný základ v podobě 81kW atmosférické patnáctistovky. Tomu Renault kontrovat nedokáže. Hyundai pak nabízí podobně silný litrový přeplňovaný tříválec jako Renault, ovšem na rozdíl od něj volitelně i s automatem a především v úspornější mild-hybridní verzi. Základní elektrifikaci přináší i větší patnáctistovka se 117 kW a výběrem mezi manuálem nebo dvouspojkovým automatem - Renault má tedy navíc prostřední výkonovou verzi kolem 100 kW. Turbodiesel CRDi v Hyundai má srovnatelných 85 kW, ale také 100 kW opět v mild-hybridní verzi, na což Mégane reagovat nedokáže. Hyundai na druhou stranu nemá odpověď na plug-in hybridní kombi.

Jak je již dobrým zvykem, Hyundai sází na agresivní cenovou politiku, takže základní i30 s patnáctistovkou stojí v akci 319 990 korun jako hatchback a 344 990 korun jako kombi (kompletní rozbor cen najdete zde). To vše navíc s velmi podobnou výbavou jako Renault - ten má navíc třeba diodová přední světla, i30 ale kontruje standardním nouzovým brzděním a udržováním v jízdním pruhu.

Hyundai má pak jednotlivé prvky rozprostřené ve více výbavových stupních, obecně ale bude Hyundai i s podobnou výbavou levnější než Mégane. Na druhou stranu problémem i30 je příplatková výbava rozvržená do několika málo paketů. Ty Mégane sice nabízí také, ale je jich větší množství, některé prvky lze potom koupit i samostatně. Hyundai pak nabízí i karosářskou verzi liftback označenou jako Fastback, Mégane ale od příštího roku nabídne pro změnu zmodernizovaný sedan.

Ceník - Hyundai i30

Start Start Plus Comfort Smart Style N-Line N-Line Premium
1.5 CVVT / 81 kW 319 990 Kč 329 990 Kč 369 990 Kč 399 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.0 T-GDI / 88 kW ---------- 349 990 Kč 389 990 Kč 419 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW ---------- ---------- 409 990 Kč 439 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW ---------- ---------- 439 990 Kč 469 990 Kč 519 990 Kč 509 990 Kč 599 990 Kč
1.6 CRDi / 85 kW ---------- 389 990 Kč 429 990 Kč 459 990 Kč 509 990 Kč ---------- ----------
1.6 CRDi MHEV / 100 kW ---------- ---------- ---------- 479 990 Kč 529 990 Kč 519 990 Kč 609 990 Kč

Ceník - Hyundai i30 kombi

Start Start Plus Comfort Smart Style N-Line N-Line Premium
1.5 CVVT / 81 kW 344 990 Kč 354 990 Kč 394 990 Kč 424 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.0 T-GDI / 88 kW ---------- 374 990 Kč 414 990 Kč 444 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.0 T-GDI MHEV / 88 kW ---------- ---------- 434 990 Kč 464 990 Kč ---------- ---------- ----------
1.5 T-GDI MHEV / 118 kW ---------- ---------- 464 990 Kč 494 990 Kč 544 990 Kč 534 990 Kč 624 990 Kč
1.6 CRDi / 85 kW ---------- 414 990 Kč 454 990 Kč 484 990 Kč 534 990 Kč ---------- ----------
1.6 CRDi MHEV / 100 kW ---------- ---------- ---------- 504 990 Kč 554 990 Kč 544 990 Kč 634 990 Kč

Pozn.: Dvouspojková automatická převodovka k motorům 1.0 T-GDI, 1.5 T-GDI a 1.6 CRDi stojí navíc 50 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy