Prodej nových aut v březnu i v celém letošním roce táhne vzhůru hlavně Škoda Auto. Ve třetím měsíci si meziročně polepšila téměř o patnáct procent a obsadila více než třetinu českého trhu.
Domácí automobilka suverénně dominuje i v žebříčku nejoblíbenějších modelů, který v kompletní podobě najdete zde. Pořadí ovládla od prvního až do pátého místa, což se nikdy předtím nestalo.
Nejbližší pronásledovatelé Škody Auto meziročně ztrácejí. Volkswagen si v březnu zaregistroval o dvacet procent méně aut než loni, Hyundai o šest procent a Ford o tři procenta.
Níže se můžete podívat na deset nejúspěšnějších značek za březen 2016 podle nových registrací osobních aut na českém trhu. Umístění v závorce znamená pořadí za první čtvrtletí letošního roku:
1. (1.) Škoda 7635
2. (2.) Volkswagen 2011
3. (3.) Hyundai 1611
4. (4.) Ford 1260
5. (5.) Dacia 797
6. (6.) Kia 539
7. (9.) Opel 795
8. (8.) Renault 777
9. (10.) Seat 775
10. (7.) Peugeot 734
Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.
Vyšší meziroční nárůst než Škoda Auto zaznamenaly z TOP 10 značek pouze Kia a Peugeot. Ještě více si polepšilo například BMW (+88 %), Jeep (+67 %), Honda a Mazda (+ 60 %).
Trh s novými auty roste v Česku nepřetržitě už 17 měsíců. Za první čtvrtletí činí meziroční nárůst téměř dvanáct procent. Škoda Auto meziročně navýšila odbyt o 21 procent. Z TOP 10 si proti loňsku polepšily všechny prodejní organizace s výjimkou zastoupení značek Volkswagen a Hyundai.
Největší nárůsty letos zaznamenáváme u Jeepu (+75 %), Mazdy (+59 %), Hondy (+57 %) a Audi (+54 procent).