Jako nový byl VW Golf téměř bezchybný. Jak je na tom jako ojetina?

Tomáš Starý
15. 11. 2018 6:04
Volkswagen Golf je automobilovou legendou a už od 70. let dvacátého století takovým „prototypem“ správného plnohodnotného normálního auta. Pokud řidiči jde jen o přepravu z A do B a zase zpátky, objektivně nic lepšího a "většího" nepotřebuje. Sedmá generace Golfu je pro automobilku a vlastně celý koncern Volkswagen revoluční v tom, že začala používat modulární platformu MQB. Stejný technický základ dostalo plno dalších koncernových modelů včetně Škody Octavia či Seatu Leon. Výroba Golfu VII byla spuštěna v srpnu 2012 a v roce 2017 podstoupil kompaktní Volkswagen výraznější modernizaci.
Foto: Volkswagen

Pro zájemce o ojetý Golf je důležité ale hlavně to, že se zbavil motorů, které zlobily majitele minulých generací. Například lidové verze 1.2 TSI a 1.6 TDI, jež jsou v bazarech zastoupeny nejvíce, nyní patří mezi velmi spolehlivé a vlastně bezproblémové pohonné jednotky.

Benzinový motor 1.2 TSI má řemenové rozvody a kromě běžného servisu a kvalitního aditivovaného paliva nic víc nepotřebuje. I základní provedení s pětistupňovým manuálem stačí, silnější 77 kW (později posílilo na 81 kW) je pro běžného spotřebitele naprosto dostatečné. Reálná spotřeba se vejde do šesti litrů, a kdo najede do 20 000 km za rok, ani nepotřebuje diesel.

 

Právě se děje

Další zprávy