Poprvé oficiálně. Nová Škoda Octavia v celé své podobě

Radek Pecák Radek Pecák
11. 12. 2012 16:03
Automobilka před novináři kompletně odkryla model třetí generace
Škoda Octavia třetí generace
Škoda Octavia třetí generace | Foto: Škoda Auto

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto oficiálně představila novinářům model octavie třetí generace.

Zatímco octavia první generace vrátila firmě prestiž ztracenou v sedmdesátých letech minulého století, druhá generace automobilce vydělala značné peníze a pomohla k expanzi na mnoha zahraničních trzích.

Úkolem "trojky" je, jak již dříve avizoval předseda představenství Winfried Vahland, proniknout do první desítky nejprodávanějších vozů světa.

Cíl to není nereálný, jak se jeví podle prvních dojmů, které redaktor online deníku Aktuálně.cz strávil v těsné blízkosti horké novinky.

Auto neohromí svým designem - jedná se o vycizelované pokračování v řadě započaté letošním modelem Rapid. Právě důstojný vzhled, který není narušen žádnými zbytečnými kudrlinkami, je ale zárukou, že vůz bude kladně přijímán zákazníky v Evropě, Asii i Austrálii.

Foto: Radek Pecák

Model je postaven na stejné podvozkové platformě jako nový Volkswagen Golf VII, Audi A3 a Seat Leon. To umožnilo dále zvětšit vnitřní prostor, přičemž hmotnost se snížila. Samozřejmě zůstal ohromný zavazadlový prostor, který je nadále přístupný přes celou výklopnou záď.

Kufr už narostl jen trochu

Kufr se opět zvětšil a má již hodnotu 590 litrů. Auto je nyní o devět centimetrů delší než minulá generace, také o čtyři centimetry širší a rozvor se zvětšil o téměř jedenáct centimetrů. Výsledkem je více místa pro kolena zadních cestujících a interiér je i širší.

V octavii se poprvé ze všech současných škodovek představí řada elektronických komfortních i bezpečnostních asistenčních systémů. Například systém udržující vůz samočinně ve zvoleném jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče, adaptivní tempomat, systém samočinného nouzového brzdění i samočinné přepínání dálkových světel.

Pasažéry bude dále chránit až devět airbagů, chodce pak při případném nárazu aktivní kapota.

O tom, jak auto jezdí, se novináři přesvědčí hned na počátku ledna. Od února by již vůz měl být v prodeji.

Foto: Aktuálně.cz

Ještě letos se představí i varianta RS. Škoda chystá i variantu s pohonem na stlačený zemní plyn CNG.

Nejúspornější pohonnou jednotkou bude turbodiesel 1,6 TDI s výkonem 81 kW, se kterým nová octavia v ekologické variantě Greenline zvládne ujet stokilometrovou vzdálenost se spotřebou jen 3,4 litru nafty.  Základní motorizací ovšem bude benzinový čtyřválec 1,2 s výkonem 63 kW.

V současnosti Škoda prodává přes 400 tisíc octavií ročně. Od uvedení vozu na trh před 16 lety automobilka vyrobila přes 3,7 milionu exemplářů tohoto modelu.

 

Právě se děje

Další zprávy