Neradostné vyhlídky autobranže: VW může za vysoké emise CO2 zaplatit 1,4 miliardy eur

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
Foto: Nissan

2. Renault-Nissan

Průměrné emise CO2 v roce 2018: 112,9 g/km (Nissan, - 3,0 g/km v porovnání s 2017); 113,2 g/km (Renault, + 3,4 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021:
92,1 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 94,8 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 0 eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 0 %

Alianci Renault-Nissan dává PA Consulting ostatním automobilkám za vzor. V roce 2021 by měla aliance prodat 3 % plug-in hybridů a celých osm procent by mělo připadnout na čisté elektromobily. S výhodou navíc může využít hned několik technologií: v případě hybridů do zásuvky nabízí zkušenosti Mitsubishi se svým Outlanderem PHEV, v případě elektromobilů je tu Nissan Leaf a Renault Zoe. Všechny tři modely patří ve svých segmentech k těm nejúspěšnějším.

Aliance by ráda zachovala svoji pozici lídra v oblasti dostupných elektromobilů, ve Francii chce mezi lety 2018 a 2020 investovat miliardu eur do rozvoje výroby elektrických aut. Do roku 2022 má v plánu 12 nových elektromobilů a přitom chce snížit cenu baterií o 30 % v porovnání s rokem 2016. To vše by mělo zajistit alianci budoucnost i s příchodem přísnějších limitů v roce 2025 a 2030. 

 

Právě se děje

Další zprávy