Neradostné vyhlídky autobranže: VW může za vysoké emise CO2 zaplatit 1,4 miliardy eur

Martin Přibyl Martin Přibyl
17. 4. 2019 6:02
Analytické společnosti počítají, jaké dopady bude mít zavedení evropských limitů CO2 na automobilky. Neradostná budoucnost může znamenat pokuty ve výši pětiny zisku, a to paradoxně i ve chvíli, kdy budete mít nižší emise než konkurence. Podívejte se do přehledu.
Foto: Jaguar

13. Jaguar Land Rover

Průměrné emise CO2 v roce 2018: 158,2 g/km (+ 6,8 g/km v porovnání s 2017)
Odhadované flotilové emise CO2 v roce 2021:
130,1 g/km
Limit emisí pro rok 2021: 130,6 g/km
Odhadovaná výše pokuty: 0 eur
Odhadovaná výše pokuty k zisku: 0 %

Výhoda Jaguaru Land Roveru spočívá v tom, že se v Evropě řadí mezi "maloobjemové" výrobce, kteří neprodají více než 300 000 aut. Pro ně platí, že si mohou zažádat o stanovení limitu pro rok 2020 a dál ve výši 45 % flotilových emisí z roku 2007. Podle PA Consulting tak pro britskou společnost vychází limit na 130,6 gramu CO2 na kilometr, což se jí i díky 10% prodejnímu podílu plug-in hybridů a elektromobilů (jako je Jaguar i-Pace na obrázku) podaří splnit. V roce 2021 budou flotilové emise JLR 130,1 g/km a Britové nebudou muset platit pokutu.

Byť má Jaguar Land Rover do jisté míry volnější pravidla, elektrifikaci se nemůže zcela vyhnout (proto má elektrický i-Pace i Range Rover do zásuvky), pokud chce růst, v budoucnu mohou i pro něj platit přísnější limity pro masové výrobce. Výzvou pro něj je i to, že v současné době výrobu modelu i-Pace "outsourcuje" v Rakousku u Magny Steyr. Vlastní produkce elektroaut v Británii (nebo jinde, místo ještě nebylo potvrzeno) je zatím ve stadiu plánování.

 

Právě se děje

Další zprávy