Škoda Octavia už není nejoblíbenější auto v Česku. Emise výrazně hýbou prodeji

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 12. 2018 6:02
Český trh s novými automobily nadále padá. Přechod výrobců na emisní normu Euro 6.2 znamenal u některých výraznou redukci nabízených variant, což se podepsalo na celkových prodejních číslech. Existuje dokonce vysoká pravděpodobnost, že poprvé od roku 2014 se neprodá více aut než v roce minulém. Z pozice jedničky mezi modely navíc v listopadu spadla Škoda Octavia.

Celkový žebříček prodejů nových automobilů na českém trhu najdete zde.

Foto: Škoda Auto

Při pohledu do statistik Svazu dovozců automobilů (zkráceně SDA) je jasné, že předěl způsobila právě od září letošního roku plošně platná emisní norma. V srpnu se prodalo 27 830 aut (loni ve stejnou dobu 21 192 vozů), v září už to bylo letos 14 532 vozidel a loni 20 219 automobilů. Za říjen je pak rozdíl 19 704 proti 23 192 prodaným vozům.

Nejaktuálnější čísla za srpen říkají, že se pro koupi nového vozu rozhodlo 19 283 lidí, o 3642 méně (a tedy téměř 16 procent) než loni. A růžový není ani výhled na celý letošní rok. Porovnáme-li čísla za jedenáct měsíců loňského a letošního roku, je rozdíl 4857 aut ve prospěch loňska. V absolutních číslech to znamená 246 771 prodaných aut letos proti 251 628 prodaným autům loni (o necelá 2 procenta méně).

A protože nabídka nejprodávanějších výrobců zatím stále není úplně kompletní, je vysoce pravděpodobné, že poprvé od roku 2014 se český trh s automobily meziročně propadne. Pro připomenutí, loni si za dvanáct měsíců našlo zákazníky 271 595 nových aut.

 

Právě se děje

Další zprávy