Škoda Octavia už není nejoblíbenější auto v Česku. Emise výrazně hýbou prodeji

Jan Matoušek Jan Matoušek
18. 12. 2018 6:02
Český trh s novými automobily nadále padá. Přechod výrobců na emisní normu Euro 6.2 znamenal u některých výraznou redukci nabízených variant, což se podepsalo na celkových prodejních číslech. Existuje dokonce vysoká pravděpodobnost, že poprvé od roku 2014 se neprodá více aut než v roce minulém. Z pozice jedničky mezi modely navíc v listopadu spadla Škoda Octavia.

Celkový žebříček prodejů nových automobilů na českém trhu najdete zde.

Dílčí emisní testy se dělají i s auty vystavenými mrazu.
Dílčí emisní testy se dělají i s auty vystavenými mrazu. | Foto: Jeep

Trh nadále padá

V srpnu nárůst o více než 6,5 tisíce prodaných aut, od září ale stabilní meziroční pokles. To je současná situace českého trhu s novými auty. Na vině je zavedení emisní normy Euro 6.2, která výrazně zkomplikovala život většině automobilových výrobců. Protože se objem vypouštěných škodlivin nově měří metodikou WLTP, která je zcela odlišná od předchozí NEDC (více se o měření emisí u nových aut dočtete třeba zde), musí všichni výrobci nechat svá auta nově homologovat.

Komplikace je to pro výrobce o to větší, že homologací musí projít všechny nabízené varianty - a protože homologační stanice v Evropě mají plno dlouho dopředu, nestihli někteří svá auta homologovat včas, a tím pádem je nemohou prodávat. To je případ například koncernu Volkswagen, kam patří i nejoblíbenější automobilka českého trhu Škoda Auto. Protože je nabídka (nejen u koncernu VW) užší, zákazníci tak mnohdy vyčkávají a prodeje klesají.

 

Právě se děje

Další zprávy