STK není pro stočené ojetiny jediným problémem
Riziko, že neprojdete na technické, je jedna věc. U dovezených aut ale ani nemusí být zásadní, pokud totiž bylo s tachometrem manipulováno ještě před dovozovou STK, bude takové auto před českým zákonem čisté. A prodejce vám ho bude suverénně jako takové nabízet.
Zásadním problémem může být v takovém případě rozhozený servisní plán. Aleš Zich, který se profesionálně zabývá kontrolou ojetin, upozorňuje zejména na intervaly výměny rozvodového řemene.
Ten se dnes běžně mění i po 200 000 km. "Když někdo před touto hranicí auto výrazně stočí a rozvody zůstanou původní, může se stát, že mnohonásobně vyšší nájezd, o němž majitel vozu neví, řemen nevydrží a praskne," říká Zich.
Výsledkem bude pravděpodobně nepojízdné vozidlo a dost možná i fatálně zničený motor. Generální oprava pohonné jednotky vyjde podle Zicha na 60 až 100 tisíc korun, zcela nový motor může stát i 150 tisíc. Bude se vám to u ojetého auta, které pravděpodobně nestálo o mnoho více, chtít platit? Výměnu rozvodů se tedy vyplatí zkontrolovat.
Řada lidí ostatně podobné "spotřební" díly (mimo rozvodů i olej nebo filtry) na ojetém voze po koupi preventivně mění sama. Je nutné ale počítat s relativně vysokým účtem za servis hned po koupi vozu. Jak se tomu vyhnout? Koupit auto s prověřenou historií. Poradíme vám, jak na to.