Citroën začal v Česku prodávat modernizované provedení svého největšího lehkého užitkového vozu. Tím je Jumper, stojící na vrcholu řady Nemo, Berlingo a Jumpy.
Nový Jumper se od minulého liší hlavně na přídi. Nové světlomety jsou tentokrát horizontálně orientované a mohou být doplněny světly pro denní svícení z LED diod.
Maska chladiče je zpracována tak, aby na ní dostalo důstojné místo logo značky v současné pozměněné podobě.
Konstruktéři ale zapracovali také na zlepšení tuhosti karosérie, změněno je odpružení, brzdy a třeba také závěsy zadních dveří.
Uvnitř se vyměnil volant a prostřední panel palubní desky. Na něm může být i dotykový displej s možností zobrazování údajů z navigace a obrazu z couvací kamery.
I nadále se Jumper nabízí s karosérií, která může mít tři různé délky, tři rozvory a tři výšky. Objem nákladového prostoru je od osmi do 17 krychlových metrů.
Přepravit lze lidi i písek
Kromě základní třímístné kabiny se nabízí i furgony s vestavbou další řady sedadel, valníky s třímístnou nebo sedmimístnou kabinou, korby a a šasi připravené pro speciální zástavby. Dalšími variantami jsou vozy kombi buď s pěti, nebo devíti sedačkami.
Nadále si vůz zachovává dosavadní přednosti, mezi něž patří mezi dodávkami největší využitelná šířka nákladového prostoru -187 centimetrů mezi boky a 142 centimetrů mezi podběhy. Maximální ložná délka je až 407 centimetrů.
Boční dveře mohou mít šířku až 125 centimetrů a zadní dveře výšku až 203 centimetrů, což je opět nejvíce mezi konkurenty.
Zadní dveře je možné standardně otevírat v úhlu 180 stupňů a za příplatek to lze až do úhlu 270 stupňů.
V interiéru vozu je deset odkládacích přihrádek, za příplatek se nabízí například speciálně odpružené sedadlo řidiče.
Elektronika pomůže z bláta
Ve výbavě se objevilo několik novinek. Například Intelligent Traction Control, který v rychlostech do 30 kilometrů v hodině umí na kluzkém povrchu upravit točivý moment na nejstabilnějším kole. Dále pak systém regulace rychlosti jízdy ze svahu (HDC), tempomat a omezovač rychlosti, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu a také ochranu vozu před vykradením. Pokud je ve výbavě couvací kamera, obraz z ní se okamžitě zobrazí na displeji u řidiče po otevření zadních dveří.
Automobil se nabízí se třemi výkonnostními verzemi dieselového motoru 2,2 HDi (110, 130 a 150 koní) a také s třílitrovým turbodieselem s výkonem 180 koňských sil.
V základní výbavě vozu v nejkratším a nejnižším provedení je za cenu 324 000 Kč bez DPH čelní airbag řidiče, elektricky ovládaná okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a palubní počítač. Za příplatek 15 000 Kč je pak k mání manuální klimatizace, sklopná zpětná zrcátka a LED světla pro denní svícení.
Citroën má vcelku jednoduchý systém příplatků. Za silnější verzi motoru se připlácí 10 000 Kč, stejně pak za prodloužení skříně o jeden stupeň, také za větší výšku a další změny.