Nové Audi A1 se chce podobat závodní legendě. Do segmentu Fabie a Pola přináší prvky luxusní A8

Jan Matoušek Jan Matoušek
20. 6. 2018 16:49
Nejmenší současné Audi, řada A1, přichází ve druhé generaci. Ta si, stejně jako předchůdce, vyšlápne na Mini nebo luxusnější verze Fordu Fiesta či Volkswagenu Polo. Pomoci k tomu má řada věcí - agresivnější design je pouze jednou z nich. Nové A1 totiž přináší do segmentu malých aut technická řešení doposud vyhrazená jen luxusním modelům A7 Sportback nebo A8. Podívejte se do galerie.

Trocha historie

Předchůdcem Audi A1 byl typ A2, který se představil na konci roku 1999. Nešlo o klasický malý hatchback, ale spíše o křížence hatchbacku a MPV, což podtrhovala vyšší stavba karoserie. Její konstrukce byla z hliníku, což výrazně snížilo hmotnost (průměrný kus vážil méně než tunu) a zlepšilo ekonomiku jízdy, na druhou stranu ale toto řešení také výrazně zvedlo cenu vozu. Z nabízených verzí za zmínku stojí ekonomické provedení 3L s naftovým motorem 1.2 TDI o výkonu 45 kW, automatickou převodovkou, systémem stop-start, ekologickými pneumatikami a aerodynamickými úpravami karoserie. To totiž spotřebovalo průměrně jen tři litry nafty na 100 km. Klasická provedení pokrývala s benzinovými i naftovými motory spektrum od 55 do 81 kW. Produkce skončila v roce 2005 a na každém vyrobeném voze Audi údajně tratilo několik tisíc eur.

 

Právě se děje

Další zprávy