Auta, která Češi nechtějí. Těmto modelům se v prvním pololetí prodejně nedařilo

Jan Matoušek Jan Matoušek
9. 7. 2021 6:02
Český trh s novými auty se po loňské vlně pandemie onemocnění covid-19 a s tím souvisejícími omezeními postupně zvedá. Za první pololetí se letos prodalo 112 805 automobilů, o skoro 19 procent více než loni. Většina modelů si pak meziročně, logicky, polepšila. Přesto se našlo několik aut, která i přes růst trhu zažila výrazný propad prodejů. Na ta s největším úbytkem se podívejte do galerie.

V galerii najdete modely, jejichž registrace se za první pololetí roku 2021 meziročně propadly nejvíce. Jestliže v minulosti se do přehledu dostávala auta s propadem o 60 procent a více, loňské ztráty způsobené pandemií a letošní nárůst prodejů zapříčinil, že se v něm objevují modely, které si pohoršily o nejméně 36 procent. Stále platí, že aby se auto v přehledu objevilo, muselo se ho letos nebo loni prodat alespoň 100 kusů. Z žebříčku jsme rovněž vyřadili auta, která meziročně zmizela z nabídky dovozců a nedostala přímého nástupce (sehnat je ale občas bylo možné ještě ze skladových zásob jednotlivých dealerů), propad jejich prodejů je proto výrazný. Všechna data vycházejí ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Foto: Hyundai

Hyundai Ioniq: -74 %

Hyundai Ioniq byl nabídkou hybridní, plug-in hybridní a elektrické verze na jednom technickém základu revoluční. Jenomže liftback měl premiéru v roce 2016 a trh s elektrifikovanými vozy se mezitím o něco posunul a přibyli na něm noví hráči (a i konkurence z vlastních řad v podobě Kony Elecric). A zatímco loni se pro některou z verzí Ioniqu rozhodlo 150 zákazníků, letos to za první pololetí bylo jen 39 lidí. To je propad o 74 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy