Neplaťte pokuty zbytečně: letní gumy v Rakousku vás mohou vyjít na 25 000 korun

Martin Přibyl Martin Přibyl
30. 11. 2018 8:55
Většina evropských států dnes již nějakým způsobem předepisuje použití zimních pneumatik. Pokud tak vyrazíte do zahraničí na letních, můžete si vykoledovat vysokou pokutu. V případě, že v Rakousku svou jízdou na nevhodných gumách ohrozíte ostatní uživatele, mohou vám policisté udělit pokutu ve výši až 25 000 korun. Země se liší i podle toho, co se považuje za zimní pneumatiku: v Německu například při kontrole neuspějete s některými celoročními nebo terénními plášti, které nenesou označení tzv. alpského symbolu (hory s vločkou). Jak se předpisy liší od těch českých? Podívejte se do našeho přehledu sousedních zemí a neoblíbenějších zimních destinací.
Foto: Ministerstvo dopravy ČR

Česká republika

V Česku musíte zimní pneumatiky povinně nasadit na všechna čtyři kola mezi 1. listopadem a 31. březnem, pokud na zemi leží souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námrazy, či se to dá na základě povětrnostních podmínek očekávat. Bez omezení data i aktuální situace platí povinnost v úsecích, které jsou vymezeny dopravní značkou C15 "Zimní výbava" (na obrázku).

Minimální hloubka dezénu musí být u osobních aut čtyři milimetry, u nákladních (nad 3,5 tuny) šest milimetrů. Rezerva se zimním vzorkem povinná není. Za zimní pneumatiky se u nás považují jakékoli, které nesou označení M+S (to tedy platí i pro řadu terénních nebo celoročních plášťů).

Pokud vás policisté nachytají s letními pneumatikami na sněhu, hrozí vám pokuta až dva tisíce korun na místě, ve správním řízení 2500 Kč. Horší situace může nastat, pokud na letních nebo příliš ojetých zimních pneumatikách způsobíte nehodu - pojišťovna v takovém případě může odmítnout nebo snížit pojistné plnění.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy