Tabulka, k jejímuž vytvoření použil data německého magazínu Autozeitung, ukazuje zásadní rozdíly v provozních nákladech mezi spalovacími a elektrickými koncernovými modely.
"Jízda s Tiguanem je o 30 procent dražší než s VW ID.4. Jeden kilometr v Audi Q5 vyjde majitele o 40 % nákladněji než v modelu e-tron a mezi Škodou Kodiaq a Enyaq je rozdíl dokonce padesátiprocentní," komentoval ji šéf koncernu na svém profilu.
Podle Diessovy tabulky se díky nejrůznějším pobídkám a dotacím dokonce srovnávají i pořizovací ceny elektromobilů a spalovacích aut. V jeho srovnání dokonce Enyaq a spol. vycházejí v přepočtu o 50 000 korun levněji než Kodiaq.
Volkswagen není jediný, kdo zdůrazňuje provozní výhodnost elektroaut, která je daná jejich levnějším servisem a úspornějším provozem. Konkurenční Tesla, jejíhož šéfa Elona Muska Herbert Diess nedávno pozval na setkání s manažery, takové srovnání dokonce uvádí v konfigurátoru, kdy od měsíční splátky odečítá úspory na palivu. Například u Modelu 3 firma počítá, že majitel za pět let ušetří "na benzinu" takřka 200 000 korun.
Jak však upozorňuje německý magazín Spiegel, Diess takto srovnává elektromobily s vlastními spalovacími modely ,a to dokonce těmi, na nichž má výrobce vyšší marži. "Fakt, že šéf největšího německého výrobce automobilů označil své nedávné bestsellery za drahé, je výjimečný," píše Spiegel.
V Německu jsou aktuálně ceny paliv velkým tématem. Podle tiskové zprávy autoklubu ADAC stál jeden litr nafty u našich západních sousedů v průměru 1,56 eura (takřka 40 Kč) na litr (oproti předchozímu týdnu zdražil o 3,4 procenta), což je historické maximum. Litr benzinu se vyšplhal na 1,67 eura (42,80 Kč).