Škoda výrazně zlevnila končící Octavii s naftovým motorem. Jak obstojí proti rivalům?

Jan Matoušek Jan Matoušek
2. 3. 2020 6:02
Končící třetí Škoda Octavia Combi začíná v akční verzi 125 let pod půl milionem korun. Pod kapotou je přitom naftový motor, který je pro řadu značek i zákazníků u rodinného vozu stále velmi důležitý. Vypouští totiž méně emisí CO2 a spotřebuje méně paliva než benzin, lépe se tak vyrovnává s limity Evropské unie. Podívali jsme se proto, kolik stojí nejlevnější naftové verze konkurentů Octavie Combi.
Foto: Jiří Kaloč

Renault Mégane Grandtour 1.5 Blue dCi Zen - 454 900 Kč

Rozměry (d/š/v): 4626/1814/1449 mm
Rozvor: 2712 mm
Kufr: 449/1432 l
Výkon a točivý moment: 85 kW a 260 Nm
Převodovka: manuální šestistupňová
Spotřeba: 3,9-4,2 l / 100 km
Emise CO2: 102-110 g/km
Cena od: 454 900 Kč

Renault Mégane Grandtour má oproti konkurentům hned na první pohled jeden handicap. Objem zavazadlového prostoru pod hranicí 500 litrů alespoň částečně kompenzuje rozvor natažený přes 2,7 metru. Naftový čtyřválec je potom výkonově vyrovnaný s rivaly, zároveň je ale také poměrně úsporný, ačkoliv na Astru nebo i novou Octavii nějaký ten gram CO2 chybí.

Za akčních 454 900 korun dostane zákazník výbavu Zen. Ta postrádá bezpečnostní asistenty, které jsou vyhrazeny volitelným paketům vyšších výbav. Má ale například tempomat, manuální klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem a čtveřicí reproduktorů, multifunkční kožený volant, ovládání všech oken prostřednictvím elektriky, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola Flexwheel. To znamená, že jejich kryt kopíruje tvar ocelového disku, čili kolo vypadá jako litý ráfek.

 

Právě se děje

Další zprávy