Nejeté Lady se prodávají za miliony, nejvíc stojí Niva. Na majitele čekaly desetiletí

Lada Niva ujela jen 200 kilometrů, prodávající za ni chce šest milionů korun.
Kombi 2104 z roku 1992 ujelo také jen deset kilometrů, jeho cena už je ale 2,63 milionu korun.
V Toljatti se ale najednou objevilo mnohem více nejetých aut s plachetnicí ve znaku, nejlevnější z nich je sedan 2105 z roku 1998, za který chce prodávající jen 1,05 milionu korun.
Také za ni chce prodávající skoro 2,63 milionu korun.
Posledním drahým veteránem Lada v nabídce je sedan 2106 z roku 1995. Dodnes najel opět deset kilometrů. Zobrazit 30 fotografií
Foto: Auto.ru
Jan Matoušek Jan Matoušek
29. 5. 2023 14:21
Nová Lada Niva z roku 1980 za více než šest milionů korun. Nabídka z ruského inzertního portálu Auto.ru v minulém týdnu obletěla média. A není se čemu divit, Lada v ceně nového Porsche, navíc ve stavu, jako kdyby právě sjela z výrobních linek, se ani v Rusku neobjevuje každý den. A není sama, zdá se totiž, že v Toljatti někdo objevil stroj času.

"Exkluzivně! Nové tovární auto je časová schránka. Auto s historií se zúčastnilo oslav padesáti let továrny AvtoVAZ," stojí v inzerátu na Ladu 2121 Niva za 23 milionů rublů, v přepočtu lehce přes šest milionů korun. Podle dostupných fotek tento popis nelže, auto z roku 1980 vypadá, jako kdyby ho v Toljatti vyrobili včera. A ponechme nyní stranou, že se Niva v prakticky stejné podobě vyrábí dodnes.

Sedačky jsou zabalené v igelitu, na různých dílech jsou plomby, rez, zdá se, jednotlivé díly ještě nenapadla, a odmontované jsou dokonce i stěrače nebo zrcátka. To aby je při převozu nikdo z auta neukradl, schované jsou v kufru a v původních igelitech čekají, až je nový majitel na auto namontuje.

Podle prodávajícího najelo SUV od chvíle, kdy bylo vyrobeno, jen 220 kilometrů. Pod kapotou je benzinová šestnáctistovka o výkonu 56 kilowattů, zkombinovaná se stálým pohonem všech kol a manuální převodovkou, nechybí pak samozřejmě ani redukce nebo uzamykatelný mezinápravový diferenciál. Možná by podobný inzerát nebyl ničím zvláštním, i v Česku se tu a tam objeví na prodej nějaká Škoda nebo Tatra s absurdně nízkým nájezdem v kombinaci s nesmyslně vysokou cenou.

Jenomže na zmíněném inzertním portále se podobných nikdy nejetých vozů Lada, navíc nacházejících se v Toljatti, za poslední dobu objevilo hned několik. Pravda, prodejce za ně chce nejvýše 10 milionů rublů, což znamená asi 2,63 milionu korun. Ale stejně - kdo si, i s přihlédnutím k faktoru nostalgie či zvláštního patriotismu, koupí nový žigulík za takové peníze? Tím spíš, že úplně nová Lada stojí třeba jen desetinu takové sumy a za 10 milionů rublů lze mít i na dnešním trhu třeba Mercedes nebo Audi.

Nabídka vlastně nikdy nejetých milionových modelů s plachetnicí ve znaku je ale skutečně bohatá. Zahrnuje model 2105 v exportní variantě vyrobený v roce 1998 s nájezdem deseti kilometrů, který stojí čtyři miliony rublů - asi 1,05 milionu korun. Zmíněných deset milionů zajistí novému majiteli jeden z trojlístku: kombi 2104 z roku 1992 a s nájezdem deseti kilometrů, sedan 2106 z roku 1995 taktéž s nájezdem deseti kilometrů nebo pětidveřová Samara 2109 z roku 1992 s nájezdem jedenácti kilometrů.

Všechna auta mají na sedadlech ochranné igelity, zaplombované některé díly, jsou bez provozních kapalin a stěrače nebo zrcátka se na ně musí domontovat až později. Podobně jako u Nivy. Inzeráty na ně pak znějí vlastně všechny stejně, ačkoliv prodávající se vždy jmenuje jinak. Jedná se podle nich o exkluzivní nabídku, auto je v továrním stavu nového vozu - ovšem bez předprodejní kontroly - a jde o ideální dárek či doplnění muzejní sbírky.

Že by se snad jednalo o auta přímo ze sbírek AvtoVAZ, však zástupci automobilky vylučují. "Nejde o vozy z našich skladů," zní strohá odpověď tiskového oddělení na dotaz Aktuálně.cz. Fotky nicméně napovídají, že se nejspíše jedná o auta z jedné garáže či skladištní haly. Lze se tak jen dohadovat, kde se na jednom místě vzalo několik nikdy nepoužitých vozů jedné značky, které se prodávají za ne úplně běžné sumy.

 

Právě se děje

Další zprávy