Nejdražší škodovka všech dob: Co ukázal test?

Radek Pecák Radek Pecák
23. 8. 2012 5:45
Vyzkoušeli jsme vůz vybavený nejsilnějším motorem a s pohonem všech kol
Foto: Radek Pecák

Technické údaje

  • Největší výkon: 191 kW (260 k) při 6 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 250 Nm při 2 400 - 4 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95
  • Provozní vlastnosti
  • Max. rychlost: 247 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,6 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 10,2l
  • Délka: 4 838 mm
  • Šířka: 1 817 mm
  • Výška: 1 510 mm
  • Rozvor náprav: 2 761 mm
  • Užitečná hmotnost: 556 kg
  • Základní objem zavazadlového prostoru: 633 l

Přesně 1 119 900 korun stojí podle oficiálního ceníku mladoboleslavské Škody Auto nejdražší model, který se kdy vyskytl v její nabídce.

Škoda Superb combi ve verzi Laurin & Klement měla premiéru vloni v červnu na autosalonu v Brně. Už tehdy tam ve výstavní hale stála ve speciálním odstínu hnědé barvy.

Stejně vyhlížející exemplář jsme nyní získali na týdenní redakční test. Byl to navíc vůz vybavený nejsilnějším motorem 3,6 FSI a s pohonem všech kol.

Víte, kam sáhnout.
Víte, kam sáhnout. | Foto: Radek Pecák

Protože ve voze byla ještě řada dalších doplňků, například odvětrávaní sedadla, navigace s televizním tunerem, bezklíčkové zamykání a startování, panoramatické střešní okno a další drobnosti, vyšplhala se katalogová suma až na zhruba 1,3 milionu korun. A to je opravdu dost.

Luxusní nenápadnost

Zmiňované bezklíčkové startování můžete mít třeba i v poměrně málo vybaveném Renaultu Mégane. Škodovku lze však pochválit za umístění tlačítka pro startování. Designéři a konstruktéři nehledali nějaké speciální místo pro jeho umístění, prostě ho dali tam, kde se běžně otáčí startovacím klíčkem. Jednoduché, prosté, účinné...

Na sedačky se stěžovat nedá.
Na sedačky se stěžovat nedá. | Foto: Radek Pecák

Škodovky ve verzi Laurin & Klement jsou vždy nejvyšším výbavovým stupněm a od těch "obyčejnějších" se odlišují i zvnějšku. A to nejen nápisem se jmény otců zakladatelů firmy.

Zvláštností je speciální design ráfků kol a zejména chromované lamely v mřížce před chladičem. Někomu se to možná bude zdát málo, ale nějaký větší zásah se od Škodovky v případě uhlazeného designu tohoto vozu ani očekávat nedal.  

Uvnitř už vás na neobyčejnost tohoto superbu upozorní víceméně jen hnědá kůže na sedačkách s vytlačenými jmény pánů Laurina a Klementa.

Dřevo navozuje pocit luxusu.
Dřevo navozuje pocit luxusu. | Foto: Radek Pecák

Superb docela dobře jezdí i se základním turbomotorem 1,4 a skvělá volba může být 1,8 TSI, o nabídce dieselů nemluvě, ale k výbavě Laurin & Klement se šestiválec opravdu hodí.

Na ekorally zapomeňte

Jeho ševelení při nízkých otáčkách a důstojný zvuk při sešlápnutí plynového pedálu dají určitě majitelům zapomenout na poměrně masivní úbytek peněz z konta při zakoupení vozu.

Spotřeba motoru (není už z nejmodernějších) bude téměř vždy nad hranicí deseti litrů, ale obvykle jen zhruba o dva. Je to samozřejmě daň za větší hmotnost vozu a spřažení vozu s automatickou převodovkou DSG.

Místo pro basketbalisty.
Místo pro basketbalisty. | Foto: Radek Pecák

Ta funguje dobře. Jen když potřebujeme vymanévrovat z parkovacího místa, trvá jí poměrně dlouho, než přeřadí z jedničky na zpátečku a naopak. 

Jízdní vlastnosti i u tohoto vozu s notně zatíženou přídí zůstávají jisté, prakticky se neliší například od dieselových motorizací. Samozřejmě i v této verzi zůstal obrovský prostor (v podélném směru) pro cestující na zadních sedadlech a ještě větší prostor pro zavazadla za jejich zády. Ty je možné navíc před průjezdem alpskými serpentinami ukotvit bytelnými posuvnými příčkami.

Kufr je obrovský a velice dobře využitelný
Kufr je obrovský a velice dobře využitelný | Foto: Radek Pecák

Pro chladně kalkulující lidi se tento superb možná dostane do tabulky i při srovnávání s takovými vozy jako Mercedes-Benz třídy E v nižších výbavových stupních.

Problémem pro Škodovku bude ale nemožnost objednání některých prvků výbavy, na jaké jsou kupci této třídy automobilů zvyklí. Lze vzpomenout například adaptivní tempomat či systémy pro udržování v jízdních pruzích a hlídání vozů v takzvaných mrtvých úhlech.

Možná se dočkáme při faceliftu, možná až v další generaci...

Šestiválec má poměrně značný zdvizový objem 3,6 litru
Šestiválec má poměrně značný zdvizový objem 3,6 litru | Foto: Radek Pecák

 

Právě se děje

před 11 minutami

Banky a spořitelny v Česku se vyplatí. Za tři čtvrtletí dělá čistý zisk 70 miliard

Bankám a spořitelnám v Česku za tři čtvrtletí 2019 stoupl souhrnný čistý zisk meziročně o 7,74 miliardy Kč na 70,35 miliardy korun. Vyplývá to z dat, která zveřejnila Česká národní banka. Bilanční suma ke konci září činila 8,038 bilionu korun, což je proti konci roku 2018 nárůst o 558 miliard korun.

Zdroj: ČTK
před 17 minutami

Zeman sněmovně navrhl na post ombudsmanky bývalou ministryni spravedlnosti a vládní zmocněnkyni pro lidská práva Helenu Válkovou (ANO).

před 19 minutami

Prezident Zeman podepsal státní rozpočet na příští rok, počítá se schodkem 40 miliard

Prezident Miloš Zeman v pátek podepsal státní rozpočet na příští rok se schodkem 40 miliard korun, což je stejně jako letošní schválený schodek. Informoval o tom prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček. Zeman řekl již v říjnu při prvním čtení rozpočtu ve sněmovně, že pokud ho sněmovna schválí, pak jej podepíše. Vyjádřil však výhrady k rozsahu podpory obnovitelným zdrojům energie a k počtu státních úředníků.

Celkové výdaje rozpočtu představují 1,618 bilionu korun a příjmy 1,578 bilionu korun. Mezi hlavní výdajové priority vlády v návrhu státního rozpočtu na příští rok patří zvýšení starobních důchodů, větší objem peněz na platy ve školství, zvýšení rodičovské nebo posílení rozpočtu ministerstva obrany. Průměrný důchod se má zvýšit v příštím roce asi o 900 korun.

Podle premiéra Andreje Babiše (ANO) je rozpočet prorůstový a proinvestiční. Opozice ho naopak kritizovala. Vládě vytýkala například, že v době růstu netvoří rezervy a málo investuje.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Alitalia zrušila kvůli stávce přes 350 letů, jeden do Prahy

Italská letecká společnost Alitalia dnes kvůli jednodenní stávce svých zaměstnanc zrušila přes 350 letů, včetně jednoho spoje do Prahy. Stávky vyhlášené čtveřicí odborů kvůli nejasné budoucnosti ztrátové firmy se vedle jejích pracovníků účastní také zaměstnanci letišť Malpensa v Miláně a Fiumicino v Římě a aerolinií Air Italy. Protest ovlivní i některé sobotní lety. Stávka zaměstnanců nízkorozpočtové aerolinky Easyjet, kteří se původně měli k protestu přidat, byla ale nakonec přesunuta až na 14. února.

Zdroj: ČTK
Další zprávy