Martin Přibyl
7. 2. 2019 6:03
Německý autoklub ADAC již řadu let hodnotí nová auta podle toho, jak moc ovlivňují klimatickou změnu a kolik vypouští škodlivin. Vloni jeho EcoTestem prošlo 109 vozů. Jakému byly podrobeny procesu a jak si vedly? Který získal titul nejčistšího a který je naopak tím nejméně ekologickým? Jak dopadly zatracované diesely a jak škodovky? Podívejte se do přehledu.
108.-109. Ssangyong Rexton 2.2 Diesel 4WD
O poslední místo se Sorento dělí se Ssangyongem Rexton. Ten se totiž ve verzi splňující emisní normu Euro 6b stejně jako Kia obešel bez systému vstřikování močoviny, který čistí výfukové plyny od oxidů dusíku. Spoléhal jen na zásobníkový katalyzátor, který u takto velkého auta není dostatečný. Za škodliviny tedy od ADAC dostal nula bodů a za naměřenou spotřebu 9,1 litru také.
Emise CO2 |
Emise škodlivin |
Celkové hodnocení |
0 |
0 |
0 |