Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Wartburg

Wartburg 353

Původní cena 56 300 Kčs
Dnešní hodnota 70 000 Kč
Zhodnocení 13 700 korun

Čtyřdveřový Wartburg v Československu dlouho platil za téměř luxusní automobil. Cestující se v něm netísnili, nový a dobře seřízený motor neřval, ba dokonce i jeho vrozená dýmavost se majitelům zdála snesitelnou. Vůz hezky vypadal, měl pohon předních kol a na silnici působil sebevědomě.

 

Právě se děje

Další zprávy