Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Fiat

Fiat 126 P

Původní cena 42 000 Kčs
Dnešní hodnota 55 000 Kč
Zhodnocení 13 000 korun

Maličký polský vůz, který se téměř nelišil od italského originálu, patřil k nejlevnějším na evropském trhu, ale u nás si jej kupovali spíše zámožnější zákazníci - kupříkladu jako druhé auto do rodiny.

Dobová reklama Mototechny uvádí, že jde o ideální vozidlo pro hustý městský provoz, které je schopné pohodlně přepravovat dva dospělé a dvě děti. Automobil měl vzduchem chlazený dvouválec vzadu. Dalo se s ním všude zaparkovat a vystačil si s pěti litry benzínu na sto kilometrů.

 

Právě se děje

Další zprávy