Ne všechno retro má dnes cenu. Auta prodávaná za socialismu, na kterých nevyděláte

Petr Korbel
24. 11. 2018 7:28
Ne všechny vozy, které se daly před čtyřiceti lety pořídit v Mototechně, s časem získaly na investičním potenciálu. Jejich současná tržní cena je u některých dokonce nižší, než byla původně.

V prvním díle o zhodnocení aut prodávaných v Mototechně v 70. letech jsme se věnovali vozům, které mají investiční potenciál. Nejlépe se za uplynulých čtyřicet let zhodnotil sportovní automobil tuzemské stále existující značky Škoda 110 R.

Tentokrát se zaměřujeme na auta, ze kterých se investiční objekt nestal a buď vykazují jen mírný nárůst hodnoty, anebo dokonce propad. Největší zaznamenal kdysi masově vyráběný vůz britské značky, na kterou zdejší veřejnost dávno zapomněla.

Srovnání cen některých automobilů z Mototechny s očekávanými současnými tržními cenami předpokládá výborný technický stav. Dnešní předpokládané hodnoty uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel autocenter AAA Auto.

Foto: Archiv automobilky Wartburg

Wartburg 353 Tourist

Wartburgy vznikaly na výrobní lince v někdejším závodě BMW v Eisenachu, kde se i v dobách Německé demokratické republiky udržela slušná úroveň dílenského zpracování.

Na druhé straně už byl Wartburg před čtyřiceti lety zoufale zastaralý. V západní Evropě se tehdy auta s dvoudobým motorem již nevyráběla. Dovoz dvoutaktů zakázala československá vláda z ekologických důvodů v polovině 80. let. A dnešní zájemce o východoněmecké "retro" odrazuje představa, že by museli odměřovat olej a přimíchávat jej do benzinu.

 

Právě se děje

Další zprávy